Ik ben momenteel bezig met mijn eindejaarsproject (een landdrone) en ik heb wat problemen met de sporen erop. Ik kan inderdaad niet berekenen hoeveel tanden ik op mijn uitrusting moet zetten... Wat betreft de vorm van de tanden, ik heb geen problemen omdat het een fietsketting is (en ik heb hem al gemodelleerd). Dus ik zal weten of we het rechtstreeks via een CAD-software kunnen berekenen, of zelfs als iemand de formules kent! Omdat ik pas in de terminal ben, probeer ik te kijken, ik roei ^^'.
Technische gegevens:
- Totaal gewicht van de drone: 10 kg (hoewel ik denk dat je het niet nodig zult hebben)
- Tandwieldiameters: 85 mm (in de optimale +/- 5 mm indien nodig)
- Totale spoorlengtes (van begin tot eind): 250 mm (+/- 14 mm via verwijderbare motormodule)
- Spoorlengtes (van het midden van het ene tandwiel naar het andere): 193,15 mm (+/- 14 mm om dezelfde redenen)
Bij voorbaat dank! Als je nog andere gegevens nodig hebt, zal ik je die geven.
Het hangt allemaal af van de verhouding die je nodig hebt, maar de GT22-link is heel expliciet, het aantal tanden geeft je de diameter van het tandwiel en vice versa.
Wat informatie hier en het is beter om het te doen door berekening dan door software, het stelt je in staat om te leren in plaats van alleen software te gebruiken...