Berekening van de opwarmtijd van de mallen

Hallo 

Hier is een vraag die misschien voor de hand ligt, maar niet voor mij, ik wil de opwarmtijd van elke vorm in de oven berekenen, wetende dat het aantal vormen en de vorm en het gewicht van elke vorm willekeurig is, we hebben 2200 vormen, van vier verschillende frames, we kunnen het aantal vormen dat tegelijkertijd moet worden verwarmd niet voorspellen, Het hangt allemaal af van de productiebelasting.

Ik moet een formule vinden, misschien een benadering dat we alleen het gewicht van een mal kennen, waardoor we de opwarmtijd onafhankelijk van de andere mallen kunnen bepalen

Bijgevoegd vindt u een echte foto van de oven en een diagram, de vormen kunnen horizontaal of verticaal worden geplaatst, al als u ze beter horizontaal of verticaal kunt plaatsen

Laatste vraag is er software om een simulatie te maken van de luchtstroom in de oven, d.w.z. om de heetste zones te bepalen, in luchtsnelheid afhankelijk van de locatie.

Bij voorbaat dank

Hallo aan jou.

Het feit is dat het volume van je mallen willekeurig is, dus je kunt er (behalve na 15 jaar onderzoek en het zal nog steeds onzeker zijn) geen formule voor vinden.
Alleen ervaring gaat daarvoor voor! Zelfs als u een formule vindt, blijft deze theoretisch omdat geen enkele parameter vastligt (grootte van uw mallen, locatie van uw mallen...).

Maar dat is mijn mening...

Bel matrijzenmakers, zij zullen u begeleiden

PM

1 like

Hallo

Hoe meer volumes je moet verwarmen, hoe meer calorieën je nodig hebt, dus ofwel meer tijd ofwel meer vermogen.

Als het aantal mallen vrij willekeurig is, is het erg moeilijk om een formule te bepalen, zelfs met belastingsaannames.

Als het doel is om de opwarmtijd te kennen van een ceratine die op een bepaalde locatie is gegoten, waarom zou u er dan geen temperatuursondes of thermische camera's op bevestigen? We gebruiken deze systemen om onze vacuümsoldeertijden bij te houden.

2 likes

vraag 

1. Is uw oven een tunnel?
  2. Een gesloten doos met maar 1 deurtje?

via uw snijdiagram vind ik inconsistenties in de werking om de stijging en het behoud van de temperatuur te optimaliseren om een homogene temperatuur te hebben

Voor mij zijn de luchtstromen niet geoptimaliseerd

• waar de  weerstand stroomopwaarts van de frisse lucht niet wordt gedaan
  • Muffe luchtafvoer na de ventillo nog minder

Wat weet je 

• Uw ventilator heeft een debiet dat afhankelijk is van de drukval
  • Je weerstand(en) hebben een kracht
  • de kamertemperatuur van uw inlaat 
  • uw kamertemperatuur
  • de door u gewenste temperatuur van uw mosselen
  • Je kent de massa van je mosselen niet

Dus je hebt een oven die zo'n kracht heeft

dus volgens het gewicht van de mosselen als input

Uw opwarmtijd is evenredig met de massa van uw mallen

Dat was het voor een eerste ontwerp

Wachten op antwoorden

@+ ;-))

1 like

Hallo 

Ik denk dat het komt door de convectieve overdrachtscoëfficiënt dat ik de opwarmtijd van de mallen niet kon bepalen.

Omdat de snelheid van de hete lucht bij de inlaat niet hetzelfde is als in het midden van de oven en bij de uitlaat, zal ik niet dezelfde coëfficiënt hebben.

Voor sommige mallen vond ik waarden die heel dicht bij elkaar lagen door theoretische berekening dan door ervaring