Berekening van een kracht op Meca 3D

Hallo, ik wil je om hulp vragen bij Solidworks en meer specifiek Meca 3D.

Ik heb een kruiwagen gemodelleerd. Eenmaal op Meca 3D heb ik problemen: mijn doel is om de inspanning te bepalen om de kruiwagen vooruit te bewegen met een snelheid van 1,1 m/s (de omstandigheden zijn een totale massa van 55 kg op een ondergrond van 0° en vervolgens 20°).

Bij het maken van een bandverbinding tussen het wiel en de massa werkt het niet, hoe moet ik deze verbinding tot stand brengen?

Hoe bepaal je de inspanning die je zoekt, wat zijn de dingen die je moet doen om daar te komen? Dank u en blijf tot uw beschikking.

forum_1.png

Hallo

In plaats van software te gebruiken, in dit geval Méca3D, volstaat het om de  kinetische energiestelling in een hellend  vlak te gebruiken en meer bepaald deniet-glijdende reflux op een hellend vlak waarmee je de balans van de krachten in het hellende vlak kunt hebben.

Vriendelijke groeten

3 likes

Oké dank je, ik zal het als laatste redmiddel onderzoeken. Maar in mijn geval moet ik toch echt even door de meca 3D software heen, dus ik blijf zoeken. Bedankt

Google is je vriend

@+

Hallo
Ik geef u advies over de belangrijkste punten om uw simulatie met Meca3D te verwerken.
In de elementaire versie moet uw model uit 3 onderdelen bestaan: de vloer, het chassis en het wiel.

Ook 3 schakels :

• - Een draaipunt tussen chassis en wiel;
    - Een vlakke ondersteuning tussen de grond en het symmetrievlak van het chassis, om de studie te beperken tot een 2D-dynamiek;
    - Een "band" type contact tussen het wiel en de grond. Zorg ervoor dat u de volgorde respecteert waarin de documenten worden ingevoerd: band in nr. 1, vloer in nr. 2. Om de objecten in te voeren die bij de koppeling horen, moet u het massavlak, het loopvlak van de band en een as (SldWks-referentiegeometrie) selecteren die eerder in het wielgedeelte is gebouwd, ter hoogte van de rotatie-as. Het laatste punt is het definiëren van de juiste wetten voor het gedrag van banden, of het kiezen van een redelijk model uit de database.

Het model heeft 3 graden van mobiliteit :

• - De translatieverplaatsing van de kruiwagen gedefinieerd volgens Y of Z (?) van de vliegtuigsteun. Het moet een opgelegde beweging zijn met een uniforme snelheid voor een eerste nadering (1,1 m/s);
    - Kantelen van het chassis ten opzichte van de grond rond een dwarsas (Z of Y van de vlaksteun), in principe op nulsnelheid tijdens de bewegingsfase van de kruiwagen;
    - De rotatie van het wiel ten opzichte van het chassis in de scharnierstang.

Externe inspanningen : twee van de mobiliteiten zijn van het type "opgelegde beweging". Het is noodzakelijk om twee onbekende krachten te definiëren op het niveau van de handgrepen van het chassis, krachten die in het echte leven worden uitgeoefend door de machinemanipulator:

• - De eerste, naar boven gericht, is verantwoordelijk voor het onderhoud van de basis van de kruiwagen;
    - De tweede naar voren gerichte is verantwoordelijk voor het waarborgen van de rijsnelheid van 1,1 m/s.

Aan deze twee inspanningen is het noodzakelijk om de werking van de zwaartekracht toe te voegen, na een lading in de kruiwagen te hebben gedaan...

De berekening : het zal dynamisch worden uitgevoerd, de eerste twee mobiliteiten van het type "opgelegde beweging", de laatste van het type "vrije beweging" (het is het contact tussen band en grond dat de rotatie van het wiel zal regelen).

Plan een kleine berekeningsstap (1/1000ste van een seconde), de "band" -link is vanuit dit oogpunt veeleisend...

Als dit eerste model eenmaal is geperfectioneerd, staat niets u meer in de weg om het te laten evolueren: kruiwagen op een grond die horizontale gebieden met elkaar verbindt, dan een helling van 20°, wet met variabele snelheid door bocht of schuifregelaar...

Aarzel niet om opnieuw contact met mij op te nemen in geval van moeilijkheden.

M.BLT

3 likes