Berekening van de lastverdelingsplaat

Hallo

Ik zou graag willen weten hoe ik de grootte van een lastverdeelplaat kan berekenen.

Mijn probleem:

mijn vloer 3T/m²

belasting op een 9T paal (350x350x20 plaat)

Bedankt

bijgevoegd is een essay, maar ik weet niet hoe ik de resultaten moet interpreteren

plaque_de_repartition_calcul.sldprt

Is er geen probleem met uw gegevens?

je zegt

3 T /m² voor bodemweerstand

en je gaat 9 T / 0,1225 m² installeren

Is er niet als een grote blem???????????????????

Als ik me niet vergis, heb je minimaal 3 m² lift nodig

vanaf 1 m² = 3T

En dit zonder een marge van veiligheid??????????

@+

8 likes

Hallo

Ja, daarom gebruiken we een lastverdeelplaat onder de plaat van de paal.

Wat ik niet kan doen, is hoe ik de grootte van het afsteken van de laadplaat kan berekenen.

@ fberthier

je zegt

Ja, daarom gebruiken we een lastverdeelplaat onder de plaat van de paal.

Wat ik niet kan doen, is hoe ik de grootte van het afsteken van de laadplaat kan berekenen.

Heb je mijn vorige antwoord echt gelezen, er is niets dat je schokt in dit genoemde antwoord

Het lijkt mij heel elementair een regel van 3

Uw verdeelplaat moet dus minimaal 3m² zijn zonder enige beveiliging

met een dikte die vervorming verbiedt ( extra gewicht waarmee rekening moet worden gehouden) dus van uw verticale groei van uw paal

tenzij het slecht wordt gegeven in uw verklaring

@+ ;-)

3 likes

Hallo 

Ik weet niet zeker of ik het begrepen heb, je 3T/m² vloer en je 9T palen, dus ik zou zeggen 3m² oppervlakte voor je bord  ; ), omdat 3x3 = 9 (+ een koef van beveiliging aangepast aan deze toepassing). Maar dit lijkt me te simpel, moet je geen rekening houden met de hoogte van je paal en het mogelijke knikken onder belasting? Zijn omgeving?. En natuurlijk, plaats hoekplaten om de belasting beter te verdelen.

2 likes

Inderdaad, in theorie zou het een ondersteuning van 3m² nodig hebben. Maar het blijft in het geval dat de plaat niet vervormbaar is, een verwaarloosbare massa heeft en perfect vlak is (de grond trouwens ook). In de praktijk is dit verre van het geval...

GT22 heeft gelijk over een essentiële beveiligingscoëfficiënt!

Het deel dat je bijsluit is 1m40x1m40 ep30mm (gewicht 500kg)

Er is een inconsistentie...

2 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoorden

Het bijgevoegde bestand was een essay

Ik begrijp dat mijn bord een oppervlakte van 3m² moet hebben, dat is zeker. Maar in mijn geval moet ik de dikte weten. Is er een regel voor het definiëren van een lastverdelingsplaat?

Bedankt

Bedankt

Dank u is niet het antwoord op het gestelde probleem

Zorg er dus, indien mogelijk, voor dat het antwoord dat deze vraag het meest beantwoordt, wordt gedefinieerd als het beste antwoord

dus -1

@+;-(

3 likes