Hallo
We vroegen ons gewoon samen met een collega af of het mogelijk was om een berekening uit te voeren op solidworks vanuit een STEP-bestand (aangeleverd door bijvoorbeeld inventor). En zo ja, hoe?
Bedankt
Hallo
We vroegen ons gewoon samen met een collega af of het mogelijk was om een berekening uit te voeren op solidworks vanuit een STEP-bestand (aangeleverd door bijvoorbeeld inventor). En zo ja, hoe?
Bedankt
Hallo
Dit kan eventueel door het step-bestand met Solidworks te openen en vervolgens op te slaan als onderdeel (. SLDPRT)
++
Ik ga het dan testen, bedankt
Wetende dat je de simulatie per lichaam kunt beheren, zie ik niet in wat problemen kan veroorzaken. (Misschien met complexe oppervlakken die niet zijn opgelost in stapsgewijze conversie?)
Dan kun je het proberen met een kubus gemaakt in SW, en een kubus gemaakt in Inventor omgezet in een SW-deel. Je doet hetzelfde onderzoek op de 2 stukken, en je kijkt of je hetzelfde resultaat vindt
++
Op dit moment lijkt het te werken met een simu op een enkel stuk. Nu heb ik een assemblage gekregen, dus ik ga kijken of het qua contacten, beperkingen enz. standhoudt.
Dank je wel 2