Berekening van de buisvormige structuur van Solidworks

Ik stuur je een onderdeel, ik weet niet al te veel over solidworks, het is al een aantal dagen dat ik ermee bezig ben en ik heb alleen foutmeldingen voor mijn berekening.

we hebben een radiale kracht op de plaat die onder 12560 N is gelast.

Voor de bevestiging aan de ene kant hebben we alle verzonken buizen, aan de andere kant is het normaal gesproken een spil maar met een symmetrie zodat het gezicht kan draaien maar in de plant moet blijven die mijn twee balken scheidt.

Het bestaat uit twee balken die zijn samengevoegd om een cirkel te maken

test_strong-lyn.sldasm

Hallo

Ten eerste denk ik dat je SolidWorks Premium nodig hebt om simulatieberekeningen op assemblages uit te voeren.

Dan is het altijd ingewikkelder bij assemblages, je moet proberen de structuur zoveel mogelijk te vereenvoudigen, of zelfs een enkel onderdeel maken door > onderdeel op te slaan.

1 like

Alles is gezegd, SW is geen berekeningssoftware maar een CAD-software.

Het is mogelijk om een deel van het onderdeel te belasten, maar niet van een compleet geheel.

Zoals L.Prieur zegt, is het gemakkelijker om te proberen de assemblage als een onderdeel te modelleren om de berekening uit te voeren, maar je moet er rekening mee houden dat SW daar niet voor is ontworpen.

Succes

1 like

Ik heb zojuist de montage gedownload, maar er zijn niet alle onderdelen.

Zou je het opnieuw kunnen posten met: Bestand - Compositie om te gaan?

Hiermee worden ALLE bestanden opgeslagen :)

De buisvormige assemblages van Solidworks zijn al gedeeltelijk geregistreerd. Maar ik had al geprobeerd de structuur te reproduceren zonder de buisconstructie te gebruiken, ik gebruikte verschillende manieren, maar elke keer beows. Ik kom er nu bijna, maar om symmetrie te simuleren, zou ik graag willen dat het gesneden deel op de ene plant blijft terwijl het in de andere richting kan vertalen, maar dat kan ik niet doen op een buisvormige structuur in solidworks. Op een enkel stuk is het gemakkelijk, maar ik kan het stuk niet in elkaar grijpen.

Voor het deel dat g er is, is alleen de buisvormige structuur en een kleine plaat zonder precieze afmeting, zie foto, als je het niet wast, kun je het tekenen, het is ongeveer 500 * 500 * 10 mm en het is op de structuur gelast

capture.png

@alxis.quere

NB: Als u een assemblage voor een "visueel" doel wilt verzenden, zoals hier het geval is, geef dan de voorkeur aan een <.step-formaat> zodat alle geometrie behouden blijft: hier in uw assemblage heb ik bijvoorbeeld alleen toegang tot de kleine plaat.

Aan de andere kant, als u een montage wilt verzenden zodat de persoon voor u controle heeft over alle functies, zodat hij wijzigingen kan aanbrengen, voeg dan de upload de verschillende componenten toe die bij de montage horen.

Voor de rest ben ik het eens met de andere antwoorden die al zijn gegeven: SW wordt niet bijzonder erkend voor berekeningen van eindige-elementenbelasting, ook al kan het sommige dingen doen. Ik gebruik de ANSYS-software op het ontwerpbureau voor dit soort simulaties, maar er zijn er meer....

+

Ik ben op zoek naar een gratis software type rdm6 maar waar ik niet-rechtlijnige balken kan maken. Ten slotte ga ik het model vereenvoudigen zonder de plaat, het zal minder nauwkeurig zijn, maar ik zou breed verdelen, ik heb geen gewichtsbeperking

test_strong-lyn.zip

En dus door je montage in delen vast te leggen (met de draaitafel), werkt het niet?

@alexis.quere

Ok voor de geometrie, ik heb het uit de ritssluiting gehaald, het is onfeilbaar.

Als u wilt, kan ik u eventueel een analyse maken via ANSYS -> gegeven resultaten: stressintensiteit en totale vervorming. De sleutel zal zijn om mezelf te definiëren:

- de gevallen van belasting: intensiteit, richting, toepassingspunt.

Let op: is dit echt een geval van statische lading?

- de te immobiliseren oppervlakken (vaste oppervlakken); Ik denk dat dit de basis van de voeten gaat worden.

- de materialen (en indien mogelijk hun kwaliteiten als u bijvoorbeeld met specifieke staalsoorten werkt)

Vertel het me snel als je geïnteresseerd bent.

+

Ik heb een simulatie nodig van de software die ik gebruik, namelijk solidworks. Daarna moet ik de berekeningen uitleggen, de aanpak kan worden gewijzigd, de parameters, de materialen, de richting van de krachten. Ik zou graag een voorbeeld willen hebben om er een beetje naar te kunnen kijken en de problemen die ik had op te lossen

Of als het niet op solidworks staat op een gratis online software zoals RDM6 (maar RDM6 kan geen balken in een boog tekenen)

Hallo

Ik ben het niet eens met alles wat er is gezegd, SolidWorks stelt je in staat om statische simulatie uit te voeren op onderdelen, assemblages, chassis door in volume-, shell- en/of beam-modus te meshen. Om dit te doen, heb je SolidWorks Premium nodig!

Er zijn zelfs geavanceerde simulatieversies voor frequentie-, thermische, vermoeiings-, knik-, composiet-, niet-lineaire, dynamische en thermofluïdische berekeningen.

Solidworks integreert al vele jaren tools zoals Cosmos en Mentor Graphic, die worden erkend in de calculatiegemeenschap.

Deze tools zijn natuurlijk minder volledig dan een tool die uitsluitend bedoeld is voor berekeningen, zoals bijvoorbeeld ANSYS, maar dekken grotendeels de behoeften van validatie van een ontwerp die we allemaal nodig hebben in een ontwerpbureau.

Hier is mijn mening, zoals @Riky zegt, geef ons alle informatie om u te helpen bij het maken van de berekening.

@+

1 like

Hallo

Dus ik keek naar je bestand, je vergat te definiëren hoe je plaat zich verhoudt tot de balken.

Door een verbinding te definiëren tussen het oppervlak van de balken en het oppervlak van de aangesloten plque, is alles in orde!

Afbeelding weergeven

@+

calcul.jpg

Re

Ik neem het terug in goed Frans, het is noodzakelijk om een verbinding te definiëren tussen de balken en het oppervlak van de plaat.

Hier is een gedetailleerde foto

@+

calcul2.jpg

Bedankt, Coyote, ik zou ook graag willen dat de balk maar aan één kant is ingebed en aan de andere kant zou ik graag nog maar 2 punten in een plant willen hebben, maar dat het hele ding op deze plant kan glijden. Het is niet verzonken en als ik er twee verzonken laat, verhoogt het de beperkingen. Mijn systeem bestaat uit 2 bogen van een cirkel die opent en vergrendelt dankzij een krik

Re

In dit geval moet je de geavanceerde modus gebruiken om de vrijheidsgraden aan te kunnen geven, zie afbeelding!

@+

calcul3.jpg

Dank je wel coyote, het is precies wat ik wilde