In het kader van een stage moet ik de temperatuurevolutie berekenen als gevolg van wrijving tussen draaiende delen.
Ik zie niet echt hoe ik het moet doen onder SW 2014. Ik probeerde de bewegingsstudie te doorlopen, maar er was geen manier om uit de temperaturen te komen.
Hier probeer ik het met de thermische simulatie, maar ik zie niet hoe ik rekening kan houden met de wrijving tussen onderdelen.
Maar van wat ik uit het document begrijp, is het een kwestie van het berekenen van de vervormingen als gevolg van temperaturen.
Ik probeer de temperaturen te berekenen als gevolg van wrijving door een rotatie. Een statische analyse zou, denk ik, me niet in staat stellen deze rotatie te simuleren.
Maar anders, hoe kan een wrijvingsstudie goed worden gedefinieerd in bewegingsanalyse?
Ik heb een stuk dat draait en een ander dat vast zit en tegen het eerste wrijft.
Hoe krijg je de wrijvingskracht tussen deze twee onderdelen? Moet ik contacten tussen de onderdelen definiëren of de gedefinieerde beperkingen alleen aan de assemblage overlaten?
Dit is wat ik heb toegepast, maar ik kom alleen uit de nul wrijvingskrachten. Ik heb zelfs geprobeerd een wrijvingscoëfficiënt toe te passen die gelijk is aan 1, waardoor het tweede deel zou moeten draaien vanwege de motor die het eerste aandrijft, maar er gebeurt niets.