SW14-oppervlakken berekenen

Hallo

Ik moet alle binnen- of buitenoppervlakken van mijn kanaalnetwerken berekenen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen... Ik heb de Check-tool geprobeerd, maar het werkt niet, het vertelt me "Geen randen / gezichten gevonden" ... De tool "Sectie-eigenschappen" had geschikt kunnen zijn, maar er zijn alleen gezichten nodig die parallel zijn en een groot aantal cirkelvormige netwerken en vrij grote netwerken hebben, ik heb geen tijd om te verspillen aan het selecteren van gezicht voor gezicht ... Ik kan net zo goed het goede oude potloodpapier nemen als ik dat doe, ik zal tijd besparen ...

Dus ik zit een beetje vast, ik weet niet echt hoe ik al mijn oppervlakken snel moet berekenen. Kortom, het is het binnenoppervlak van mijn netwerken waar ik naar op zoek ben, maar zelfs als er een tool is die al mijn oppervlakken berekent, binnen en buiten, zou ik het prima vinden, ik zou de verkregen oppervlakte alleen maar door twee hoeven te delen, ik ben niet tot op de dichtstbijzijnde vierkante millimeter, Hoe dan ook, ik ga mijn eindresultaat afronden naar de volgende eenheid.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, hoe talrijk ze ook zijn!

Ik heb een idee...

Kun je je gordels gemakkelijk selecteren?

Als dat het geval is, selecteer dan uw kanalen in de Feature Manager (niet via het grafische venster, u kunt de geselecteerde vlakken meten en niet het hele oppervlak van het onderdeel!).

Als je al je elementen hebt geselecteerd... je doet Tools/Mass Properties ! In de 4e regel heb je de oppervlakte van de geselecteerde elementen!!

Kan het geschikt zijn?

Bewerk met afbeelding.

screenshot870.jpg
3 likes

Hallo, heb je geprobeerd massa-eigendom.

screenshot.jpg
2 likes

Met de meettool werkt het niet?

Anders geeft het gereedschap Massa-eigenschappen het gebied aan.

Edit: Ik had de vorige berichten niet gezien... Sorry^^

2 likes

Hallo Joss

In de massa-eigenschappen heb je een Gebiedslijn. Je deelt het door 2, omdat het totaal is. Dus het is natuurlijk niet perfect nauwkeurig omdat je de randen van plaatwerk meeneemt, maar het kan je helpen hoop ik.

1 like

Kent u de hoeveelheid van uw kanalen?

Ik denk dat je je kanalen kent, in je kunt de lengte  van de kanalen vermenigvuldigen met het deel van het gedeelte waarvan je het oppervlak wilt weten! 

1 like

Ja, dank je, het is een goede oplossing =)

Ik ben begonnen met de meettool waarmee ik elk gezicht één voor één kan selecteren... Het kostte me minder tijd dan met de tool "Section Property" omdat ik niet alleen parallelle vlakken hoefde te selecteren, ik kon al mijn buitenste vlakken in één keer selecteren, maar hier, met "Ground Property", werkt het als een uurwerk^^ meer dan het resultaat door twee te delen en ik val terug op min of meer wat ik had al gerekend met de "measure" tool!

Bedankt voor de info, gezien de naam van de tool, had ik niet eens geprobeerd mijn oppervlakken ermee te berekenen;)

@Fred, ja, dat had ik als laatste redmiddel kunnen doen, maar dat is waar ik het over had toen ik zei: "Ik kan net zo goed potloodpapier nemen", als ik elke hoeveelheid moet berekenen en vermenigvuldigen met de secties van mijn kanalen, ga ik veel tijd verspillen, de netwerken zijn complex en veranderen secties elke centimeter (om mijn Marseillais te maken)!

1 like

Het forum luisterde af, alle antwoorden kwamen op hetzelfde moment, toch?

De superieure methode, in massa-eigenschappen wordt het gebruikt om de noodzaak van schilderen te schatten, het is vrij effectief

1 like