Bereken de oppervlakte van het plaatwerk dat nodig is in ongevouwen toestand

Hallo

Context:

Dit is een plaatwerkonderdeel gemaakt in solidworks met behulp van de bijbehorende module.

Ik presenteer het u hier zodra het "uitgevouwen" is

Probleem:

Ik kan de oppervlakte van mijn ruwe  plaatwerk die nodig is (zie bijlage) niet berekenen met behulp van de "measure" tool van solidworks.

Begrijp me niet verkeerd, het gebied van het vel dat eenmaal is gesneden interesseert me niet, ik heb het natuurlijk over het gebied van het ruwe vel.

Ik kan het vinden door de lengtes van de zijkanten te meten, of door een oppervlak van goede grootte te maken,

Maar bevat SolidWorks niet direct een functie?

Bij voorbaat dank

01.jpg

Hallo

Om dit te doen, moet u naar de map "Lijst met gelaste onderdelen" gaan, met de rechtermuisknop klikken, bijwerken en "automatisch" aanvinken.

Vervolgens worden in de eigenschappen van het artikel van de gelaste delen die eronder worden gemaakt, alle eigenschappen ingevuld, inclusief die van het oppervlak van de plaatwerk zijwand.

Deze eigenschappen zijn te herstellen op de plaatwerktekening, klik met de rechtermuisknop op de uitgevouwen weergave en kies "Annotaties" en "Eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen"!

@+

2 likes

Hallo...

Nee maar... Niet zo snel de antwoorden... Ik ga in de "blasé" modus als het doorgaat...  

geweldige jongens... Goed gedaan

1 like