Bereken het buitenvolume van een assemblage (inclusief lege interne volumes)

Hallo

Twee jaar geleden had ik deze vraag al gesteld, maar de oplossing was vrij eenvoudig, omdat ik een vorm had die heel dicht bij revolutie lag. Dit is vandaag de dag niet meer het geval!!

http://www.lynkoa.com/forum/3d/comment-mesurer-un-volume-global-d-un-assemblage

Misschien is het met de nieuwe versies van solidworks mogelijk om dit probleem nu op te lossen!

Ik heb een assemblage van onderdelen, om het simpel te zeggen: een buitencel met andere componenten en een vacuüm erin.

Is het mogelijk om het totale volume van de cel te berekenen alsof deze volledig vol is (envelop)?

Het doel is om erachter te komen of het samenstel stroomt of niet (dichtheid).

Is de schil van uw gebouw waterdicht?

Heb je je hele lichaam gedefinieerd?

Is het een 6-zijdige?

@gt22: De envelop is waterdicht (montage van 3 delen met oppervlakte-/oppervlaktebeperkingen)

Er zijn geen carrosserieën, alleen onderdelen of subassemblages

Ik begrijp het niet: "het is een 6-delig"

Ik heb niet de nieuwe versie van Sldw, maar je vraag komt een beetje in de buurt van die van @.PL

http://www.lynkoa.com/forum/2d/comment-mesurer-le-volume-dans-un-contenant

U moet dus zeker een oplossing kunnen vinden om u aan te passen aan ;)

@coin37coin: Het verschil is dat mijn container niet wordt geopend en in dit voorbeeld meten we alleen het lege volume, zonder dat van de container.

Naar mijn mening wordt het, zodra het "waterniveau" is gemodelleerd, gesloten.

En dat was alleen nog maar voor de techniek. Ik denk dat het zich moet kunnen aanpassen aan uw geval. Of misschien ook niet;)

1 like

@raimanu,

Als we uw conenu buiten beschouwing laten, kunnen de voorgestelde methoden u dan in staat stellen om alleen het inwendige volume van uw container te bepalen?

Als dat het geval is, trekt u, zodra u het volume van uw container kent, gewoon het volume van de inhoud af dat u gemakkelijk kunt verkrijgen via Tools/Mass Properties en selecteert u alle ingesloten elementen.

Om te weten wat uw verwachting is: om het volume van een klik te hebben (moeilijk op het eerste gezicht) of als u het zich kunt veroorloven om handmatig een eenvoudige aftrekking uit te voeren (Volume van de container - Volume van de inhoud)

2 likes

Dit is het eeuwige probleem van ALLE CAD-software...

het is niet omdat AXEMBLE gedurende meerdere jaren twee of drie keer per jaar aan het probleem wordt herinnerd, maar er is geen oplossing in zicht.

In mijn vakgebied moeten we veel pakketten, speciale machines en complexe samenstellingen in water zetten.  Wat het rijgedrag betreft, is het het beste om het totale gewicht en de positie van het zwaartepunt te hebben. Aan de andere kant, als je in onderdompeling gaat, wordt het gewoon een hel om een schijnbaar gewicht in het water te hebben en een stuwkrachtcentrum...

Wie in staat zal zijn om de zeer eenvoudige formule van deze M. Archimedes in codevorm om te zetten, ik wacht op hem als de messias!

Kortom, dat was het klagende deel! In de praktijk, nou ja, ik typ een grote Excel-matrix met de gewichten van de onderdelen (of subassemblage) en hun volume (= volume materiaal + binnenvolume) je kunt dan het middelpunt van de stuwkracht van de romp en andere berekenen...
Kortom, het is de berekening van volumes dat de vraag irriteert! vooral gesloten volumes. Het beste is om een kamer te maken die aan elk volume is gewijd en deze de eigenschappen van de lucht of andere... Het is vaak erg lang en saai...

4 likes

Hallo

Een idee dat zou kunnen werken:

Sla de assemblage op in onderdeelgrootte en behoud alleen de buitenvlakken, zie deze afbeelding:

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/28/05/2015/enregsitrer_en_piece.jpg

A) gebruik de oplossing die ik voorstelde in de vraag waar coin37coin over sprak:

1) Maak een extrusie die veel groter is dan de container, maar die op het niveau komt dat ik wil, zonder het resultaat samen te voegen

2) Trek vervolgens met de combine-functie de 2 lichamen af en houd alleen degene waarin ik geïnteresseerd ben om het volume te zien.

B) Gebruik de naaifunctie met de optie voor het vormen van een volume:

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_KNIT_SURFACE.htm

Opmerking: als dit niet werkt, kan men proberen het oppervlak naar buiten toe dikker te maken om een volume te vormen (om de optie combineren/aftrekken te laten werken)

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-calcul-de-volume-contenu-juillet-2012

@gt22 deze YouTube-tutorial komt overeen met een onderdeel en niet met een assemblage.

en ja

Maar het lijkt me niet onmogelijk om een onderdeel met een assemblage te maken?

@+

1 like

@gt22,@.pl en @coin37coin: ik probeer deze week jullie oplossingen.

Maar als iemand andere aanwijzingen heeft, ben ik geïnteresseerd !!

Bedankt!

2 likes

Welnu, na het testen of proberen te testen van je verschillende oplossingen, concludeer ik dat er geen wonderfunctie is, maar met de "A"-oplossing van .pl kunnen we er komen met slechts een toevoeging.