Twee jaar geleden had ik deze vraag al gesteld, maar de oplossing was vrij eenvoudig, omdat ik een vorm had die heel dicht bij revolutie lag. Dit is vandaag de dag niet meer het geval!!
Als we uw conenu buiten beschouwing laten, kunnen de voorgestelde methoden u dan in staat stellen om alleen het inwendige volume van uw container te bepalen?
Als dat het geval is, trekt u, zodra u het volume van uw container kent, gewoon het volume van de inhoud af dat u gemakkelijk kunt verkrijgen via Tools/Mass Properties en selecteert u alle ingesloten elementen.
Om te weten wat uw verwachting is: om het volume van een klik te hebben (moeilijk op het eerste gezicht) of als u het zich kunt veroorloven om handmatig een eenvoudige aftrekking uit te voeren (Volume van de container - Volume van de inhoud)
Dit is het eeuwige probleem van ALLE CAD-software...
het is niet omdat AXEMBLE gedurende meerdere jaren twee of drie keer per jaar aan het probleem wordt herinnerd, maar er is geen oplossing in zicht.
In mijn vakgebied moeten we veel pakketten, speciale machines en complexe samenstellingen in water zetten. Wat het rijgedrag betreft, is het het beste om het totale gewicht en de positie van het zwaartepunt te hebben. Aan de andere kant, als je in onderdompeling gaat, wordt het gewoon een hel om een schijnbaar gewicht in het water te hebben en een stuwkrachtcentrum...
Wie in staat zal zijn om de zeer eenvoudige formule van deze M. Archimedes in codevorm om te zetten, ik wacht op hem als de messias!
Kortom, dat was het klagende deel! In de praktijk, nou ja, ik typ een grote Excel-matrix met de gewichten van de onderdelen (of subassemblage) en hun volume (= volume materiaal + binnenvolume) je kunt dan het middelpunt van de stuwkracht van de romp en andere berekenen... Kortom, het is de berekening van volumes dat de vraag irriteert! vooral gesloten volumes. Het beste is om een kamer te maken die aan elk volume is gewijd en deze de eigenschappen van de lucht of andere... Het is vaak erg lang en saai...
Opmerking: als dit niet werkt, kan men proberen het oppervlak naar buiten toe dikker te maken om een volume te vormen (om de optie combineren/aftrekken te laten werken)
Welnu, na het testen of proberen te testen van je verschillende oplossingen, concludeer ik dat er geen wonderfunctie is, maar met de "A"-oplossing van .pl kunnen we er komen met slechts een toevoeging.