Hallo, ik wil graag lagen instellen op solidworks , voor bewerking op mijn numerieke bedieningselementen. (zoals AutoCAD dat doet). maar ik weet helemaal niet hoe lagen werken op SW.
Op het bijgevoegde IMG2-bestand zijn dit de lagen die ik heb gemaakt zodat de bewerking op de numerieke besturing (BIESSE) kan worden uitgevoerd
Op het IMG1-opzetstuk is het het deel dat in een tekening is ingevoegd dat ik moet bewerken en dus de lagen moet plaatsen.
Mijn vraag is hoe ik een specifieke laag op elk gat plaats, deze vervolgens opsla in DXF en vervolgens de bewerking automatisch op mijn NC uitvoer?
Er is ook een manier om door Solidworks -> dxf/dwg exportopties te gaan waar je de laag kunt definiëren per type entiteit (sterke lijnen in de ene laag, assen in een andere, verborgen lijnen in een 3e ..).
Gezien uw behoefte kan het gemakkelijker zijn om het daar te beheren (dan op het niveau van lagen op .slddrw)
After SW is geen waarzegger: hij kan niet weten dat sommige sterke eigenschappen in de ene klap moeten verdwijnen en andere in de andere. Ik denk niet eens dat het programmeerbaar is met een macro (mogelijk op basis van de namen van de functies als je verschillende namen invoert, afhankelijk van de laag waar de rand moet eindigen: maar het lijkt erg complex om te programmeren (en nog ingewikkelder om dagelijks te gebruiken: gebruikers zullen vergeten de namen van de functies te wijzigen wanneer ze de grootte van een gat veranderen)