Snelle vraag: Ik gebruik vaak lagen op een assemblagetekening om de verschillende elementen te identificeren.
Nu vraag ik me af of ik een functie in een kamer kan associëren met een laag?
Concreet heb ik een LASER-flow waarop ik assen trek.
De snede moet in het zwart op de MP verschijnen, de lijnen in geel.
De lijnen zijn gemaakt met de opwindfunctie, ik schets mijn as door een kleine langwerpige tekening van de lengte van de as en 0,1 mm breed gesloten door bogen om een gesloten omtrek te creëren.
Ik zou alleen graag een lijntype aan deze functie willen koppelen, zodat het een laag heeft waar de lijn geel is.
A priori beheert Solidworks het ding niet, heb je een andere oplossing?
Ik denk niet dat je een laag kunt associëren met een functie (een compleet deel is mogelijk). De enige oplossing die ik zie is altijd hetzelfde, namelijk om het handmatig te doen door met de rechtermuisknop te klikken op de regel die u wilt wijzigen en deze te associëren met een kleur, of zelfs een bepaald type lijn.
Een alternatief voor de @Rim-B oplossing is om de entiteiten te "kopiëren" naar de gewenste laag door de entiteiten te converteren: Tools/Sketching Tools/Convert Entities.
Dit kan nog sneller als u een sneltoets aan deze functie toewijst.
Ja, voor de tekeningen van een set kun je de kleur van een kamer kiezen, maar wat fpinheiro natuurlijk vraagt, is om een kleur toe te wijzen aan een functie van een kamer... Tenzij ik de vraag verkeerd heb begrepen.
Voor macro's kan ik niet zeggen, ik heb geen ervaring op dit gebied, maar ik denk dat het zou kunnen doen.
Inderdaad, ik gebruik al wat je laat zien in een montage.
Voor de kamer is de kleine optie "controleer de kleuren in de dressing" niet slecht; Om poffined te worden omdat alle kleuren echt verschijnen en het lijkt niet echt te werken bij het exporteren in DWG of DXF.
Als iemand toevallig traceringen gebruikt op zijn LASER-snijonderdelen, hoe doe je dat dan? en vooral, hoe onderscheid je ze op de MP?