Lettertype lagen

Hallo allemaal, 

Ik heb een vraag over lettertypen.

Ik maak plannen met verschillende folio's, elk met 6/7 verschillende aanzichten (zie meer)

Mijn probleem is om overal hetzelfde lettertype te gebruiken, kunnen we bij elke annotatie / schrijven gemakkelijk de lettertypen met de lagen beheren?

Hallo

Een laag definieert de lijnstijl en kleur en niet het lettertype van de annotatie.

Dit moet je instellen in de opties van het document.

@+

1 like

Hallo

Zie bijgevoegde afbeelding:

1- Ga naar extra/opties of klik direct op het pictogram in de bovenste balk

2- Ga naar het tabblad Documenteigenschappen

3- Scroll naar beneden in het menu "Labels bekijken"

4- En klik op Lettertype... Bewerk elk weergavelabel (hulp, details,....)

Het is ook mogelijk om het lettertype van de dimensie te wijzigen, zoals de naam al doet vermoeden, in het dimensiemenu.

Sla uw MEP vervolgens op als sjabloon, zodat u dit niet elke keer opnieuw hoeft te doen.

In de hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest :-)

Goedenacht

untitled.png
1 like

Bedankt!

Als ik het goed begrijp als ik deze eigenschappen wijzig, worden ze permanent in het document opgeslagen?

Tot gauw

Alle opties die in het tabblad Documenteigenschap worden gewijzigd, zijn geldig voor het betreffende document (tenzij je natuurlijk het lettertype van een notitie handmatig hebt gewijzigd)

Dus ja, het is vastgelegd in het document.

Als u deze instellingen vervolgens voor alle nieuwe documenten wilt behouden, moet u een nieuwe tekening maken, de gewenste instellingen maken en vervolgens een bestand maken, opgeslagen als tekeningsjabloon (.drwdot) om de opties in het tekensjabloon op te slaan.

Bedankt!

Dus ik kan een planformaat (A0 - A3 - A4...) koppelen aan een sjabloonbestand?

Fijne dag

Hallo

Ja, u heeft één model per papierformaat (A4,...., A0)

Zie bijgevoegde afbeelding

capture05.jpg

Ik zal erover nadenken zodra ik wat tijd heb