CAD-CAD CATIA V5 Solidworks

Hallo

Is alles wat gemodelleerd kan worden op CATIA haalbaar op Solidworks?

Bedankt

Ja! Eenvoudigweg...

1 like

Heb je een specifiek voorbeeld in gedachten? Een onderwerp?

1 like

Re

Ja bijvoorbeeld de romp van een vliegtuig, of het complexe oppervlak

Bedankt

Catia is oorspronkelijk geschikter, hoewel SolidWorks theoretisch de mogelijkheid heeft om dit te doen.

Het hangt ook af van het detailniveau dat u nastreeft. Het is zeker niet voor niets dat vliegtuigen en auto's eerder op Catia worden ontworpen en niet op SolidWorks!

2 likes

De 2 softwareprogramma's zijn van dezelfde ontwikkelaar! Catia heeft meer geavanceerde catlul-modules zoals thermodynamica, RDM enz., maar in termen van pure CAD zie ik niet wat de ene meer heeft dan de andere!

2 likes

Hallo

In theorie wel. In de praktijk niet echt...

Ik werk aan zowel software, als een concreet voorbeeld: het modelleren van een turbineblad volgens oude papieren plannen, eerst proberen met Solidworks in de ondergrond en onmogelijk om het blad er opnieuw mee te tekenen. Tweede poging met Catia, geen probleem, nog steeds op het oppervlak.

De modules van Catia zijn veel geavanceerder en completer qua functies, maar de twee softwareprogramma's zijn in ieder geval gericht op twee verschillende segmenten en moeilijk te vergelijken.

Fijne dag allemaal.

3 likes

@Benoit.LF: Het is vooral een "historisch" probleem. CATIA bestaat al veel langer dan SW en heeft zich snel gevestigd tussen andere vliegtuigfabrikanten (laten we niet vergeten dat Dassault in feite een vliegtuigfabrikant is die zijn ontwerptool heeft ontwikkeld, in samenwerking met IBM denk ik).

.

3 likes

Ik zou zeggen dat alles wat gemodelleerd is op solidworks gemodelleerd kan worden op Catia en niet andersom

Catia is uitgebreider en meer geschikt voor oppervlak

Solidworks is, zoals de naam al doet vermoeden, meer gericht op vaste stoffen

Solidworks is overgenomen door EADS op de basis solidworks is Canadees

de meeste mensen die aan Catia werken, zeggen dat Solidworks gemaakt is voor studenten ;-))

Solidworks is sinds de overname enorm geëvolueerd en komt steeds dichter bij + en dichter bij Catia, maar er is nog steeds een enorm verschil tussen deze twee Log

Het is helemaal niet hetzelfde product en helemaal niet dezelfde prijs

@+

4 likes