Meting sensor

Hallo

Ik heb een klein probleem met het gebruik van solidworks.

Op dit moment ben ik bezig met gebogen buizen. Dus ik gebruik 3D-schetsen voor de vorm van de buis en daarna een scan.

Wat ik wil doen is de lengte van de buis uitgevouwen hebben. Om dit te doen, gebruik ik een meetsensor of selecteer ik de verschillende segmenten en curve-uiteinden van mijn 3D-schets, waardoor ik bij elke wijziging van mijn 3D-schets direct de lengte kan hebben.

Mijn probleem is dat ik wou dat ik deze meting in een plan kon passen, op dezelfde manier waarop ik de naam van het stuk of het gewicht van het onderdeel opneem.

Heeft iemand een idee dat mijn probleem zou kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Gebruikte mechanisch gelaste constructie en je zou de lengte van je gebogen buizen krijgen.

1 like

Hallo

Ja, het gelaste mechanisme is beter voor dit soort apps! In plaats van een sensor te maken (helemaal niet dom) zou ik gewoon al mijn buisdelen in mijn kamer hebben gedimensioneerd (rechte delen, gebogen delen, enz.) en een annotatie op het plan hebben gezet met de som van al zijn afmetingen als schakels! (Ik weet niet zeker of je op een kaart een link naar een sensor kunt plaatsen (maar ik vraag om te zien)) Een +

Ik zeg misschien iets stoms, maar ik denk dat met een globale variabele gekoppeld aan een annotatie in uw Europarlementariër in staat moet zijn om uit te voeren wat u probeert te doen...

Anders, zoals @Fred en @David zeggen, stelt de mechanisch gelaste u in staat om stuklijsten te maken die informatie geven over de eigenschappen van elk deel van uw leidingen (gewicht, lengte, materiaal, enz.).

Vriendelijke groeten

Joss

1 like

Hallo

Er zijn twee functies van SolidWorks waarmee u kunt dimensioneren:

- Een strik: http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Video_Dimensioning_Arc_Length.htm

- Een traject: http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/t_create_path_length_dimensions.htm

Edit: het traject is een nieuwe feature voor 2014.

Als je de premium-versie met leidinggeleiding hebt, doet deze zichzelf

@+ ;-)

Dank u allen voor uw antwoorden.

@Frédéric en @David be3:

Helaas kan ik geen mechanisch gelaste structuur gebruiken, de buizen waar ik aan werk zijn voor het grootste deel al bestaande buizen en ze worden gemaakt via een sweep (er zijn er meerdere 10)

@Joss.G.: De globale variabele lijkt meer op wat ik zou willen gebruiken, maar ik kan geen sensor gebruiken als een globale variabele...

Ik heb de methode van Lucas P geprobeerd om de bogen te scoren (een methode die overigens heel goed werkt), maar ik kan deze dimensies niet gebruiken in de gloabale variabelen, noch om een boog te meten met deze methode in de variabelen.

@gt22: Nee, ik ben niet premium :s

1 like

Als uw buizen via een sweep zijn gemaakt

Er is een manier om de trajecten te herstellen

Het enige wat u dus hoeft te doen is uw bibliotheek met buisschetsen te maken

en om deze tutorial te bekijken

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/tuto-bibliotheque-de-tuyauterie-sous-solidworks

(bij gelaste constructie denk ik dat er geen rekening wordt gehouden met rondingen in de lengte van de onderdelen)

@+ ;-)

@tristan.benoit, je hebt geen gelaste monteur nodig om de kansenaccumulatie te doen en een link naar deze accumulatie in je plan te zetten!!

Kijk naar het bijgevoegde bestand "TOTAAL = ( Som van de kansen getrokken in de kamer )"

sw04.jpg

een map om in de mechanisch gelaste profielen te lijmen, Franse norm vrij compleet

nf_a45.rar
2 likes

Bedankt voor de gerechten! Die had ik niet!

@frederic, er moet misschien nog wat worden opgeruimd, want ik heb het van een Nederlandse leverancier van stalen staven gekregen. 

2 likes

Dus ik heb een opeenstapeling van de coters gedaan, maar het is echt niet snel, en het overbelast het zicht op mijn kamer veel. 

Maar het werkt in ieder geval.

Dank u allen voor uw antwoorden.

Fijne dag