Materiële eigenschappen: Elektronische Raad

Hallo, ik moet een simulatie uitvoeren van de vervorming van een elektronisch bord.

Ik vond in de Solidworks-bibliotheek versterkte epoxy. Weet u of deze parameters geschikt kunnen zijn?

Bedankt 

Welk materiaal is uw kaart, als het hetzelfde materiaal is, is er geen probleem

anders is het kennen van het materiaal voor een simulatiestudie een minimum denk ik

@+;-))

@gt22, ik denk dat dat precies het punt van zijn vraag is:)

2 likes

Wetende dat er ook een koperfilm is, weet ik niet of met dit criterium rekening moet worden gehouden, en zo ja, of het als een composietmateriaal moet worden beschouwd

1 like

Epoxy wapening c is voor voedingskaarten.

Het uitgangspunt voor de vervaardiging van een dubbelzijdige schakeling is een plaat epoxyhars die tussen twee dunne lagen koper is gelijmd.

De diktes van het diëlektricum dat door de hars wordt gevormd, zijn over het algemeen een veelvoud van 50 μm. De meest voorkomende diktes van koperen platen zijn 9, 18, 35, 70, 105 μm. Grotere diktes koper kunnen worden gebruikt voor zogenaamde afvoerlagen die een warmteafvoerfunctie hebben, terwijl de andere lagen bedoeld zijn om ofwel een elektrische verbinding tussen twee pads tot stand te brengen (signaallagen ) of een verbinding met een bepaalde potentiaal (grondlagen ).

Het meest gebruikte isolatiemateriaal is een epoxyhars genaamd FR-4 voor laagfrequente toepassingen. Voor toepassingen met een hogere frequentie worden andere soorten harsen gebruikt, zoals polyimidehars of materialen op basis van teflon.

3 likes
Hallo, zoals aangegeven op Wikipedia, is het inderdaad epoxy versterkt met glasvezels:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Circuit_imprimé

@aurelien

Voor mij, als je zo'n studie wilt duwen, zou je op de bankschroef moeten duwen om een montage te maken tussen een epoxyplaat en de koperen stok erop (de standaard enkelzijdige elektronische plaat 1,6 mm met het koper)

2 likes

@Gerald,

Ja, ik dacht ook aan deze situatie, maar dan om de antislipbevestiging van de koperen plaat op de epoxyplaat te modelleren ... We voeren echt een bi-materiaal in zoals op deze video: https://www.youtube.com/watch?v=FKElP3ZtNcw

@charles.capraro

Is het een eenvoudige buigvervorming?

Maar ik denk al dat je het aantal lagen moet weten. 

Als het een transformator met condo voor een voedingskaart -> epoxy voeding van Solidworks zeer goed

Als het een bord is met microcontroller, Fpga etc... -> het begin van een groot onderzoeksavontuur. 1-2-3-4 ... laag?

2 likes

in antwoord @ Aurélien

Een simulatiestudie doen zonder het materiaal te kennen is ketterij

Dit is een voorwaarde en de basis van een simulatiestudie

@+ ;-))

Zie o.a. deze link

http://www.pcbelectronics.fr/index.php

en wie + is mogelijk om contact met hen op te nemen om de gebruikte materialen te achterhalen

@+ ;-))

Zie onder andere dit bijgevoegde  bestand

@+ ;-))

iii-lesmateriaux.ppt

nou ik voeg een laag  toe na onderzoek op het complexe elektronische bord heb ik de materiaalwaarden ingevoerd die voor een 4-laag zouden zijn

capture_propriete_carte_electronique_complexe.jpg
2 likes