Detailboek voor gelaste constructie

Klein probleempje:

Ik doe veel gelaste constructie en bij het tekenen maak ik meestal een detailplan. Dus ik begin met het invoegen van mijn multi-body onderdeel op het eerste vel, dan maak ik een lijst van gelaste onderdelen met een bubbel op de onderdelen. In de volgende bladen voeg ik de vereiste lichamen toe om ze te detailleren. Voorlopig ga ik als volgt te werk:

Ik maak een plan voor elk lichaam, ik dimensioneer het en ik wijs een ballon op een uitzicht en een notitie die verwijst naar de eigenschap van het lichaam in kwestie (Beschrijving, onderdeelnummer).

Wat ik graag zou willen, is dat ik deze informatie automatisch in het titelblok kan invoegen wanneer ik deze hoofdletters in mijn bladen invoeg.

Heeft u een oplossing? 

Bij voorbaat dank.

Hallo

De informatie die je in je bubbel hebt, komt normaal gesproken uit de nomenclatuur; Als u dubbelklikt op de tekst met deze informatie in de nomenclatuur en u klikt met de rechtermuisknop en u kiest, lijkt het mij "bewerk de tekst" dat u de link moet invoegen in uw cartridge. Nadat u bent geslaagd, moet u uw planmodel opslaan.

Dit werkt als u deze annotatie aan de gewenste hoofdtekst koppelt. Wat ik zou willen is deze eigenschap van een lijst met gesoldeerde onderdelen in de cartridge toevoegen en dat door het lichaam in de plaat te plaatsen, deze zichzelf vult.

Snel gedaan: U moet met de rechtermuisknop op / eigenschap op het blad klikken en er is een vak om de weergave aan te geven die als referentie moet worden gebruikt

Ik weet dat dit heel goed werkt als je een eerste plan maakt van een assemblage van onderdelen met een nomenclatuur en vervolgens folio's met de onderdelen van deze assemblage. Aan de andere kant kun je alleen de persoonlijke eigenschappen en naam, het artikelnummer van de lijst of de hoeveelheden ophalen, lijkt het mij. Bovendien is het in mijn geval eerder voor onderdelen met meerdere carrosserieën dat ik geïnteresseerd zou zijn in het hebben van de eigenschappen van de lijst met onderdelen die in de cartridge zijn gelast.

1 like

Heb je een oplossing gevonden? Ik stel mezelf dezelfde vragen:)