Ik kom een probleem tegen bij het maken van een stuk. Het materiaal hiervan geef ik altijd aan via SolidWorks in de boom aan de linkerkant. Normaal gesproken, dankzij het beheer van de EPDM, zou deze eigenschap terug te vinden moeten zijn in de eigenschappenkaart van het onderdeel. Dit is echter niet het geval, tenzij ik, voordat ik mijn onderdeel opsla, op de eigenschappen ervan klik in Solidworks... Ik geef toe dat ik het niet echt begrijp, heb je ideeën?
Verschillende wegen: Laten we aannemen dat uw materiaalvariabele "Materiaal" is
Het onderdeel moet de materiaaleigenschap hebben die gelijk is aan: "SW-Material@*ONDERDEELNAAM*. SLDPRT"
Als u wilt dat deze variabele wordt overgedragen naar de gegevenskaart, hebt u een vak nodig dat de variabele "Materiaal" aanroept
Ten slotte moet de instelling van de variabele "Material" gebonden zijn aan het CustomProperty-blok en de variabele "Material" lezen/injecteren voor sldprt-extensiebestanden.
Maar als ik het onderdeel opsla zonder eerst op de eigenschappen te hebben geklikt, houdt mijn epdm-eigenschappenkaart er geen rekening mee...
Het is dit probleem dat ik niet begrijp, vanaf het moment dat ik de eigenschap van het onderdeel in SolidWorks ga bekijken, wordt het me automatisch weergegeven in de epdm-eigenschappenkaart, als ik het niet doe, blijft het in "niet-gespecificeerde materialen"...
Ik heb dit probleem al gehad met bestanden die zijn gemaakt vóór de PDM-implementatie , is het alleen voor deze bestanden of worden de nieuwe ook beïnvloed? Als het voor alle bestanden is die ik niet zie!
Hallo Is uw eigenschap "Materiaal" ook aanwezig in het tabblad "Configuratie specifiek" van uw documentsjabloon in Solidworks? Zo niet, kun je het dan proberen door het ook op dit tabblad te plaatsen? Ter info, je zou in staat moeten zijn om "SW-Material" te zetten zonder de "@*PART NAME*. SLDPRT" die volgt, zie voorbeeld hieronder: