Hallo
Ik heb één variabele per afzonderlijk beperkt onderdeel in de PDM. Ik kan niet in een bestand controleren of beperking is gebruikt.
Behalve dat het niet werkt als het onderdeel virtueel is. (je kunt een virtueel onderdeel archiveren als een basis de beperking heeft ! , aan de andere kant kun je een basis niet meer archiveren als de beperking op een virtuele staat)
Als er een virtueel onderdeel wordt gemaakt, kan de beperking eraan worden toegewezen, maar wordt deze niet weergegeven op de opzoekkaarten
Ik heb een rapportmanager die erin slaagt om duplicaten (basis- en virtuele onderdelen) te rapporteren, maar voor virtuele onderdelen heb ik alleen de naam van het onderdeel en geen informatie over het bovenliggende onderdeel of de locatie, alleen de ID van het bestand.
Als iemand dit probleem al heeft gehad en een oplossing heeft, ben ik geïnteresseerd in informatie, zo niet eenvoudiger, waar kunnen we de ID van het bestand in de pdm vinden en kunnen we ernaar zoeken via een zoekkaart, ik heb het niet gevonden.
Bedankt
Hallo
Het verbaast me dat er een return-ID is voor de virtuele componenten, omdat ze geen fysiek pad in de kluis hebben en daarom niet op de server bestaan.
Bij het aanvragen van toegang tot het virtuele bestand in de verkenner vanuit de Solidworks PDM-plug-in in SW, opent de Solidworks PDM-plug-in de verkenner de verkenner in een tijdelijke map (C:\Users\xxx\AppData\Local\Temp\swx20976\VC~~\Naam van de asm).
Dit is waarschijnlijk de ID van het bovenliggende bestand, voor zover ik weet kun je deze ID gewoon weergeven, maar het is niet native op te slaan in een variabele (geen info over dit onderwerp).
Een mogelijkheid zou zijn om deze ID in een "vrije" variabele te injecteren (via VBA) en deze zo te kunnen gebruiken in zoekkaarten.
1 like
Ja, de gerapporteerde ID is waarschijnlijk die van de ouder, waar ik in geïnteresseerd zou zijn, is om deze ouder in de PDM te vinden dankzij zijn ID.
De VBA wordt een beetje ingewikkeld voor mij, na is er een manier om de overeenkomst ergens te vinden File ID naam?
Ik ben een beheerder en ik heb toegang tot de rapportbouwer.
Voeg als "basis" oplossing de ID-kolom toe aan het zoekresultaat. Exporteer het resultaat naar Excel en zoek vervolgens op dit nummer.
3 likes
Dat is het, dank je.
je kunt de ID weergeven op de aangepaste kolommen in de verkenner, je doet een zoekopdracht in de hele kluis, dan sorteer je op de ID en hoef je alleen maar de overeenkomst te gaan bekijken.
Dit probleem overkomt mij zelden
Hallo
EPDM beheert virtuele onderdelen en assemblages (maar niet altijd even goed: het vergeet er soms een paar).
Voorbeeld van de virtuele onderdelen in de R34035.sldasm-assemblage (de virtuele onderdelen worden genoemd in .sldprt, wat logisch is):
Merk op dat als er een SQL-vermelding is voor de virtuele bestanden, er geen archiefmap is gekoppeld aan deze SQL-vermelding (een beetje logisch aangezien het virtuele bestand is ingekapseld in de 3D van de assembly)
betekent dit dan dat een virtueel onderdeel een eigen ID kan hebben?
Heeft iemand een bestand om te integreren in de rapportgenerator om deze virtuele onderdelen (met hun ID) op te sommen met mogelijk de eigenschappen van het onderdeel?
Ik ben helaas niet in staat om deze bestanden te schrijven, maar ik heb toch gevonden hoe ik sommige ervan kan wijzigen om mijn aangepaste eigenschappen op te nemen.
Hallo
Ze hebben mogelijk een id aan de SQL-kant, maar bestaan niet in de kluis aan de gebruikerszijde en staan dus niet in de zoekresultaten.
Het was meer in die zin mijn antwoord
Ik gebruik geen rapportgeneratoren en vertrouw alleen op de fysieke inhoud van de kluis (aan de bestandszijde).
Helaas ben ik geen pro in queries voor de rapportgenerator (een mix van SQL en syntaxis met een Solidworks-twist).
Een virtueel onderdeel zal noodzakelijkerwijs een ^ teken hebben in zijn bestandsnaam (vastgelegd in de kolom 'bestandsnaam' van de tabel "Documenten" in de SQL-database).
Als je al een query hebt die uitvoert wat je wilt met de naam van een Solidworks-bestand, voer dan gewoon %^R34035.sld% in je query in (hier is de R34035 de naam van mijn assembly die de virtuele onderdelen bevat). (NB: met de .sld% kunt u zowel virtuele subassemblages als virtuele onderdelen naar voren brengen)
Merk op dat, aangezien het erop lijkt dat u een archiveringsprobleem heeft, dit uw probleem misschien niet oplost: niet-gearchiveerde delen worden niet beheerd door EPDM (een beetje logisch voor voorlopig)
Geweldig, ik zou het proberen.
het vervangen van enkele parameters die ik in principe kan vinden en inderdaad had ik een bestand gemaakt dat alle onderdelen van de kofferbak opsomde.
Ik ben dit aan het testen als ik terugkom van vakantie, heel erg bedankt