EPDM-kaart - SI-functie

Hallo

Ik wil een variabele maken van een andere op EPDM, maar ik weet niet of dit mogelijk is.
In feite heb ik een variabele, die in read op mijn bestandskaarten verschijnt met de naam "CATEGORY". Dit is een lijst die verschijnt in een eerdere pop-up die de waarde "Automotive", "Military" kan hebben... enz

Er werd mij echter gevraagd om dit te veranderen in het Engels. Ik zou deze waarden niet willen wijzigen met het risico iets op te blazen, en bovendien zou ik alle reeds ingevoerde waarden handmatig moeten wijzigen.
De gebruiker zou de categorie in het Frans kunnen blijven kiezen, dat is voor mij geen probleem. Maar in mijn kolommen met zoekresultaten zou ik graag willen dat het in het Engels wordt weergegeven.

Zou er geen manier zijn om een variabele "CATEGORIE_ANGLAIS" te maken, die op de bestandskaart een voorwaarde zou hebben als If CATEGORY="Automotive", dan "CATEGORIE_ANGLAIS"="Automotive"? Ik heb zoiets geprobeerd met formule-aliassen, maar ik begrijp niet echt hoe het werkt en het werkte niet...

Als iemand een idee heeft, is het met plezier.

Bij voorbaat dank!

Hallo

Het klinkt eenvoudig, maar dat is het niet echt.
Een mogelijke aanknopingspunt: de lijsten in EPDM.
De lijsttool is behoorlijk krachtig (omdat je er SQL-query's in kunt stoppen).
Ik weet echter niet zeker of het op zichzelf voldoende is om het probleem te beantwoorden.

Hopelijk heeft iemand anders een voor de hand liggende oplossing.

1 like

Hallo

In uw kaart moet u een alleen-lezen tekstveld hebben dat wordt "aangestuurd" door de vervolgkeuzelijst in het FR.
Je wijst het de variabele toe die je wilt, en vervolgens voer je in het invoerformuleveld iets als dit in:
%CATEGORY(Automotive=Automotive,...)%
Vergeet de percentages aan beide kanten van de tekst niet.
Persoonlijk gebruik ik Excel om de tekst samen te voegen, omdat ik veel criteria heb. Dit doe ik op twee tekstvelden die alleen-lezen zijn.

3 likes

Hallo Cyril,

Bedankt, het werkt eindelijk! Super!

Fijne dag!