Omdat ik regelmatig onderweg ben, werk ik op een HP Zbook 17 mobiel werkstation (i7-7820HQ @2.9 tot 3.7 Ghz - 64GB RAM - Quadro P3000 6G0 - 1TB SSD) Ik wil graag de Solidworks-prestaties van mijn pc kunnen verbeteren wanneer ik op kantoor ben en ben aangesloten op mijn HP 230W Thunderbolt Dock-station.
Ik heb gehoord over eGPU's, maar te weinig feedback over SW-gebruik. Het principe is om een desktop grafische kaart in een externe behuizing te hebben, aangesloten via Thunderbolt 3 met een speciale voeding. Het idee lijkt mij aantrekkelijk om de prestaties op kantoor te kunnen verhogen en vooral de koeling van dit onderdeel te bevorderen!
Aan de andere kant begrijp ik dat de configuratie niet zo eenvoudig is, omdat de pc niet op 2 grafische kaarten kan draaien, hij moet kunnen detecteren op welke kaart hij moet opstarten.
Heeft u feedback over dit type hardware, het gebruik, de configuratie en de stabiliteit van Windows en Solidworks?
Is de overstap van een P3000 (6GB) naar een P5000 (16GB) significant in vergelijking met de solidworks-prestaties ? (complexe montage, berekeningen, renderings, etc.)
Inderdaad, het is interessant. Gezien de prijs van deze hoesjes en die van een professionele grafische kaart, betwijfel ik hun interesse. Daarnaast zal de processor, die een bepalende factor is voor SW, minder efficiënt blijven dan een vast station.
Het zou in ieder geval interessant zijn om feedback te krijgen van mensen die hebben kunnen testen.
Het is waar dat deze hoesjes een beetje oververkocht zijn, en ze bieden geen Quadro. Het idee zou zijn om een kaart extern in een persoonlijk hoesje te monteren.
Inderdaad is de processor een ander onderwerp, maar in een laptop ben je al snel beperkt (formaat, koeling...) Voor SW beter een oude i7 die draait op een paar cores op 3Ghz dan een i9-56cores op 2Ghz.
@Zozo_mp
Het lijkt mij dat de hele Quadro-serie met Cuda draait, toch?
Het probleem dat ik zie, is dat je elke keer dat je verbinding maakt, het systeem moet vertellen welke grafische kaart moet worden gebruikt. Het is misschien mogelijk om een klein Powershell-script te maken dat min of meer automatisch wordt uitgevoerd.
Blijkbaar zijn sommigen erin geslaagd om het opstarten van de machine in te stellen, zoals: "Als de externe kaart bij het opstarten wordt herkend, zetten we deze aan, anders draaien we op de interne kaart."
Aan de andere kant heb ik geen idee hoe ik het moet doen! en ik denk dat elke ongeoorloofde de/verbinding moet worden vermeden!