CAD-bestand PDM-borden met meerdere configuraties

Hallo

Wanneer u vandaag een nieuwe configuratie in solidworks maakt, verschijnt er een nieuw tabblad voor pdm-kaarten. In deze tabbladen kunnen we bepaalde informatie vinden die specifiek is voor de configuratie (bijvoorbeeld de massa enz...) of in de overgrote meerderheid van de gevallen algemene informatie (althans voor ons bedrijf).
Aangezien we de kaarttabbladen met betrekking tot configuraties nauwelijks gebruiken, is het dan mogelijk om gewoon slechts één tabblad weer te geven? Of er nu één of 15 configuraties zijn.
Het bovenstaande verzoek is het gevolg van het feit dat we problemen ondervinden met deze kaarttabbladen en deze bijwerken na de wijziging van een vrije variabele.
Hier is een voorbeeld:

Ik heb een kamer zonder configuratie, dus ik heb dit scherm:

in het ERP-subtabblad zie je variabelen in het blauw (het zijn vrije variabelen)

Als ik een nieuwe configuratie in SW maak, krijg ik dit:
De velden zijn gevuld met dezelfde waarden als het oorspronkelijke tabblad

Dit is normaal omdat in de bestandskaart deze velden als zodanig zijn geconfigureerd.

Dit gedrag is echter niet hetzelfde voor vrije variabelen:

Kaart van de eerste configuratie

Kaart van de nieuwe configuratie

Toch zijn deze velden geconfigureerd zoals de andere " Update alle configuraties "

Heb je een idee waarom en hoe?
Ik ben op SW 2020SP4

Ik maak ook van deze gelegenheid gebruik om te vragen wat de @-configuratie is en waar deze voor dient?

1 like

Hallo

Ja, het is mogelijk om alleen de config @ tab weer te geven:
In het menu Beeld > optie > Configuratie van gegevenstoewijzing weergeven> Alleen configuratie weergeven @
SOLIDWORKS PDM-menu's - 2022 - SOLIDWORKS PDM Help

De Config @ komt overeen met de as-built configuratie (@) en geeft de standaardeigenschappen van het bestand weer (die op het tabblad Aangepaste eigenschappen).

2 likes

@Silver_Surfer , bestaat niet op de 2020.
@flaheurte voor de kist wordt de update van de verschillende tabbladen (indien ingesteld op "Alle configuraties bijwerken") over het algemeen gedaan op basis van wijzigingen in gegevens op de kaart (wijziging van een lijst in een vervolgkeuzemenu bijvoorbeeld).
Nadat ik weet dat er een aantal bestanden zijn die op dit niveau buggen (de eigenschappen zijn "geblokkeerd" en worden niet bijgewerkt) en mogelijk dat het een bug is die PDM al jaren sleept.

1 like

Ok, bedankt voor deze verduidelijkingen. deze optie is alleen beschikbaar vanaf SW 2022 :frowning:

@Cyril_f
Als ik een waarde in de kaart van tabblad 1 verander, heeft tabblad 2 invloed op of de variabele nu vrij is of niet, maar bij het maken van een nieuwe configuratie zijn de vrije variabelen van deze nieuwe configuratie leeg (in tegenstelling tot de andere variabelen die de waarden van de oorspronkelijke configuratie herstellen)

Ja, want er is geen verandering. Er is een verandering op een van de tabbladen nodig om het te verspreiden.

Maar het is niet normaal dat het gedrag anders is bij vrije variabelen (lege velden bij het maken van een configuratie) en bij "traditionele" variabelen (velden ingevuld met de waarde van de configuratie @). Nou, ik denk dat er nog een bug is, zoals je hierboven vermeldde.

De variabele "gratis" is een puur PDM-parameter, dus tenzij u een parameter van het type "vervangt de standaard" heeft, is deze leeg bij het maken.

Leuk voor de versie... Ik heb het gemist.

Ik had geprobeerd de kaart als volgt aan te passen:

Maar helaas had dit niets veranderd

U hebt een waarde nodig in het invoervak hierboven.

Hallo @flaheurte ,

Om op een actieve basis aan dit soort aanpassingen te beginnen, zou ik persoonlijk niet te veel risico nemen.
U moet duizenden vermeldingen in uw huidige database hebben en de software kan zijn Latijn verliezen, afhankelijk van wanneer de gegevens zijn ingevoerd (oude kaart of nieuwe kaart).

Thuis was ik voorzichtig geweest met de implementatie van EPDM, dat de velden waren:
-ofwel gelinkt aan het dossier (@ tab van EPDM)
-of naar de configuratie (de andere tabbladen)

Hiervoor zijn mijn kaarten vrij ingewikkeld met besturingslogica om delen van de datakaarten te tonen/verbergen, afhankelijk van of je op het ' @ ' gedeelte of op een configuratie bent.
Voorbeeld van een controle voor het deel dat betrekking heeft op ' @ ›:
image
Als de configuratienaam niet leeg is, worden de bestandsgerelateerde eigenschappen verborgen in de gegevenstoewijzing.
Het is het tegenovergestelde voor de delen die de eigenschappen beheren die verband houden met de configuraties (rare syntaxis, maar die toch werkt):
image

NB: het is mogelijk dat onze EPDM-implementatie dateert van vóór de creatie van het selectievakje ' updates alle configuraties ', wat onze gasinstallatie zou kunnen verklaren.

Uit mijn hoofd is het al zo sinds 2009.
Er zijn weinig wijzigingen aangebracht in de datakaarten.

Hallo froussel, hoe heb je de _ConfigName variabele ingesteld?
Is het een PDM-variabele die is toegewezen aan een customproperty die u in al uw solidworks-bestanden hebt gemaakt?

Goedenavond @romain_jouanny

De variabele zoekt naar een SW-eigenschap (de SWCfgProperty-eigenschap).
De parameters van mijn variabele:

Deze variabele heeft dus waarden voor alle configuraties (omdat ze noodzakelijkerwijs een naam hebben), maar retourneert niets voor het bestand (dus de @ tab).

Oh ja dank je, dus niets in te stellen in de solidworks-eigenschappen, het zou vanzelf omhoog moeten gaan als ik de variabele toevoeg, zelfs voor bestaande bestanden.