Ik heb een cartridge gemaakt voor een A3 landschapsopname en ik zou graag in staat zijn om alle andere formaten van de A3 te maken.
Wat de constructielijnen betreft, die bewegen zoals ik wil, maar wat de tekst betreft, die blijft op zijn plaats en het is niet gemakkelijk om alles weer op dezelfde plaats te zetten.
Is er een manier om de streken met de tekst samen te verplaatsen?
Ok, het titelblok op een blad moet altijd rechtsonder staan, maar als ik het formaat van mijn blad verander, is het dit punt rechtsonder dat beweegt, zodat mijn titelblok niet meer in mijn blad staat.
In SolidWorks 2012 heb ik het volgende gedaan zoals hieronder beschreven:
Ik had een blok gemaakt alleen voor het cartridge gedeelte (met de eigenschappen erbij)
Dan een blok voor frames A3,A2,A1,A0
Het enige wat nog restte was het monteren van alle elementen om alle tekenmodellen te ontwerpen.
het idee is "geweldig" (ja, ik maak grapjes over !!), behalve dat er onder SolidWorks 2012 een BUG was die ervoor zorgde dat wanneer je invoegen / blokkeren deed, een (willekeurig) deel van je teksten bewoog!!!
Misschien bestaat het probleem onder SW2014 niet meer.... te testen
Wat je me vertelt zal niet werken, want mijn cartouche is een schets die verbonden is met een frame dat de vorm van de forma heeft. Dus als ik krimp van A3 naar A4 formaat, nou ja, de streken van de cartouche bewegen, maar niet de tekst.
Ik heb niet gezegd dat ik de cartridge aanpas, maar als ik een frame volgens het formaat en wanneer ik de afmetingen verander, de cartouche beweegt, maar niet de tekst, maar hey ik deed het als flegendre door het blok daarna te barsten.