Pauze op isometrische weergave

Hallo

Om me ertoe te brengen kanaalnetwerken te versleutelen, heb ik haastig tekeningen gemaakt, dat wil zeggen dat ik in plaats van verschillende weergaven van mijn netwerken te maken, goed gedetailleerd, ze in isometrische weergave plaats en er rechtstreeks op citeer, zodat mijn leverancier een schatting heeft van de lengtes die hij moet berekenen en zodat hij kan zien welke kop naar mijn netwerk.
Mijn probleem is dat wanneer ik een pauze wil inlassen, de elementen niet volgen, ze blijven op dezelfde "hoogtemeting". Is er een oplossing om dit probleem op te lossen??

CF-afbeelding

Dank je wel, Cdt,

Joss

cassure_vue_iso.png

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem met een aantal van mijn iso-weergaven.

Wat ik doe, is dat ik mijn pauze maak, en dan stop ik er zo min mogelijk ruimte in.

Maar hé, het is nog steeds doe-het-zelf... ^^

Ik heb er wel een... U voegt nog een pauze in die loodrecht staat op de eerste die u aanpast om een samenhangend beeld te krijgen.

Anders doe ik liever klassieke stukken (Gezicht, Boven, Links) en koppel ik de pauzes (om geen gat tussen de weergaven te hebben).

2 likes

Anders moet u uw gezichtsvermogen bijsnijden zoals bijgevoegd.

Voor mij is het de beste oplossing =)

rogner.png

het ziet er zo uit =)

Dan hoef je alleen maar de ruimte in te stellen die je op je schets wilt

rogner_2.png

@Bart, trimmen de lengte van het onderdeel visueel niet vermindert als een pauze? Nee? :)

@Benoit het tot een minimum beperken van de ruimte tussen de pauzes verandert niets aan hun hoogtemeting, wat jammer is, het verandert niet veel :(.
En ik vind het niet erg interessant (op mijn niveau) om meerdere weergaven te maken, het zou veel tijd verspillen als het echt voor een benadering van lengtes is die ik nodig heb om mijn netwerken te beoordelen...

@Bart, wat betreft het bijsnijden, als ik de ruimte in mijn schets verklein, zal het de twee delen van mijn deel niet dichter bij elkaar brengen, terwijl ik een pauze heb gemaakt om mijn deel te verkleinen en te voorkomen dat ik mezelf op 1/75e plaats in plaats van 1/50e zet.

Waarom maakt u uw pauzes niet op de belangrijkste uitzichten

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/drawings/Section_View.htm

@+

1 like

Ik heb moeite om mezelf uit te drukken. :/

Op je iso-weergave met verticale onderbreking voeg je een horizontale onderbreking toe. Visueel zul je in staat zijn om het niveau in te halen.

Kijk naar mijn afbeelding van een buis

1 Volledige weergave

2 Verticale onderbreking

3 Optellen Horizontale breuk bovenop verticale breuk

Het lijkt te zijn wat je wilt.

screenshot465.jpg
1 like

Inderdaad, op dit moment ben ik aan het drogen... ^^

@gt22, de link leidt naar sectieweergaven, ik zie niet echt het verband met mijn probleem in wat ik lees :-/ (misschien heb ik het verkeerd gelezen??).

@Benoit dus verschillende problemen in uw voorstel: ten eerste, wat ik ook doe, als ik twee pauzes maak, als ik het interval van een van de pauzes verander, neemt de andere automatisch hetzelfde interval, wat betekent dat ik nooit op één lijn zit. En dan kan ik geen horizontale breuken maken omdat mijn netwerk aan alle kanten is afgesneden (zie afbeelding)

cassure_horizontale.png
1 like

Oh ja, met een bredere blik begrijp ik je bezorgdheid beter!

Daar zie ik geen snelle oplossing :/

Sorry

Hier is de link naar de breakout-regel

http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/drawings/HIDD_DVE_BREAK_VIEW.htm?id=af41de78b3a4496695ee7d1a485d5431#Pg0

2 likes

Stel de volledige iso-weergave in

Voeg een pauze toe

Maak een CTRL+P

Pak je schaar en een rol plakband en verzamel ze bij elkaar

En scan :p

Solidworks Praktijk ^^

2 likes

Niet slecht de schaarstreek, ik aarzel om je in een beter antwoord te geven;D

@gt22, haa ja, het zou niet slecht zijn geweest, maar ik heb een ander probleem, de weergave die ik op mijn tekening zet, is de weergave waarmee ik het maximale aantal elementen van mijn netwerk kan zien en daarom is het een iso-weergave maar van de "Weergave in uitvoering" en ik heb daarom geen bovenliggende weergave:(

Na lang zoeken geen oplossing mogelijk, de hulp van Solidworks en de andere fora geven geen :(

Hack in Bart's idee: maak 2 bijgesneden aanzichten en lijn ze (min of meer) uit

1 like

Hallo, ik kom terug op dit bericht omdat ik hetzelfde probleem had.

Ik weet niet of het iemand kan helpen. Maar hier is de oplossing die ik toepas om pauzes te maken op mijn isometrische of niet-2D-weergaven op mijn tekeningen.

1)  Ik maak de breuk niet met het "pauze" gereedschap op de tekening (anders zijn de 2 stukken niet uitgelijnd),  maar ik maak de breuk op het onderdeel in 3d (of op de assemblage) met "Weergave van de modelbreuk" (Menu Invoegen)

Ik kies de breakout-ruimte door de 2 breakout-vlakken te verplaatsen

2) Ik valideer, het onderdeel wordt gesplitst en dit maakt een nieuwe configuratie van het onderdeel in de ConfigurationManager-boom

3) Ik voeg deze weergave in de tekening in, voeg de weergave van het huidige model (of andere) in en ik klik met de rechtermuisknop op de weergave, eigenschap en ik vink "Toon in geëxplodeerde of kapotte staat van het model" aan.

En zo ziet het eruit:

Als het iemand kan helpen, maakt het mijn tekeningen gemakkelijker omdat ik met vrij lange metalen profielen werk en een gesplitste weergave in isometrisch (of licht bevooroordeeld) duidelijker is voor de klanten.

PS Ik gebruik SW2016 sp3, ik weet niet of de vorige versies deze functie hebben

Cdt

Anthony