Catia in solidworks

Hallo allemaal

Ik ben nieuw bij SOLIDWORKS

Zou er een manier zijn om een Catia-bestand (.stp of Catproduct) onder SolidWorks te openen en dezelfde eigenschappen te hebben?

Ik werk op het gebied van bekabeling en ik moet apparaatnamen opvragen en kabellengtes kunnen meten

Hallo, STP ja omdat het een wisselbestand is, Catproduct nee.

1 like

Als ik me niet vergis, kun je met 3Dinterconnect CatProduct openen (in ieder geval op de 2022 SP5)

Edit: misschien heb je wel een premium licentie nodig

1 like

Hallo

Ik heb zojuist getest met CatProduct, dus ik bevestig dat je ze kunt openen (zelfs als er een foutmelding is met betrekking tot het ontbreken van een licentie). Er is alleen de standaardlicentie voor nodig.

2 likes

Ik ben het probleem vorige week tegengekomen, ik bevestig dat je een premium-licentie nodig hebt en dat je 3D-interconnect moet activeren om het te laten werken.

Dank u allen
Ik heb een premium licentie en met 3Dinterconnect hebben we iets meer informatie

Aan de andere kant is het nemen van een kant die bestaat uit het aanwijzen van een lijn en elke keer herhalen niet praktisch
Is er een andere manier?

Hallo

In SolidWorks zou de enige manier zijn om punt-tot-punt metingen uit te voeren, maar in ieder geval moet je de entiteiten achtereenvolgens selecteren. Als de meting nog steeds wordt gedaan van een " vaste " entiteit, kunt u altijd de laatste entiteit deselecteren en vervolgens de volgende selecteren.
Anders, zodra de meting is uitgevoerd, klikt u met de rechtermuisknop en vervolgens op " Selecties annuleren "
image

1 like