Ik moet een klein product maken (een percolator van het Bialleti-type).
Om dit te doen, heb ik eerst een nieuw "schets"-deel gemaakt waarin ik een wireframe-"schets" van mijn object heb ontworpen waarvan ik al mijn andere delen zal afwijzen. Zo vermijd ik updateloops en kan ik parameters aanmaken waarmee ik mijn dimensies kan wijzigen.
Ik moet de afmeting van een van mijn onderdelen wijzigen in passnat door deze parameter die ik heb gemaakt, maar als de schets goed verandert, verandert het 3D-deel niet, zelfs niet bij het maken van een update. Dit is de eerste keer dat ik dit probleem tegenkom. Ben ik vergeten iemand aan te vinken,
Heeft u een specifiek onderdeel voor uw "skelet"-schets en vervolgens andere onderdelen die erop vertrouwen in uw montage?
Als dit het geval is, als je binnen een assemblage direct vertrouwt op je skeletschets van een ander onderdeel, dan zal Catia de originele elementen van je skeletschets kopiëren als een niet-gerelateerd resultaat in je nieuwe onderdeel. De links bestaan dus niet en als je je skelet aanpast, veranderen de andere onderdelen niet.
Je moet je skeletschets met een link kopiëren en plakken in je andere delen en vertrouwen op deze kopieën, die zullen veranderen dankzij de gemaakte link.