Catia: Edycja szkicu nie powoduje zmiany części, czy to jest problem?

Witam

Wciąż jestem początkującym użytkownikiem Catii.

Muszę stworzyć mały produkt (perkolator typu Bialleti).

Aby to zrobić, najpierw stworzyłem nową część "szkicu", w której zaprojektowałem szkic "szkicu" mojego obiektu, od którego odrzucę wszystkie inne moje części. W ten sposób unikam pętli aktualizacji i  mogę tworzyć parametry, za pomocą których mogę zmieniać swoje wymiary.

Muszę zmienić wymiar jednej z moich części w passnat za pomocą tego utworzonego przeze mnie parametru, jednak jeśli szkic zmienia się dobrze, część 3d nie zmienia się,  nawet podczas dokonywania aktualizacji. To pierwszy raz, kiedy spotykam się z tym problemem. Czy zapomniałem kogoś zaznaczyć,

Dziękuję za pomoc.

Alex

Wygląda na to, że podstawowy szkic nie jest związany z modelem.

Należy przejrzeć pierwszy szkic, który jest oparty na tym szkicu podstawowym i sprawdzić, czy istnieją między nimi ograniczenia.

1 polubienie

Dziękuję za odpowiedź Alain,

Tak właśnie myślałem, ale po sprawdzeniu wszystkie ograniczenia są obecne.

Szkic można modyfikować poprzez zmianę parametrów, ale nie części w 3d.

To tak, jakbym stracił wszystkie ogniwa między moim szkicem głównym a moimi częściami. 

Witam

Utrata linków jest powszechna, jeśli nie jesteś rygorystyczny i nie masz (solidnej) metodologii.

Istnieje kilka sposobów tworzenia linków, z którego z nich korzystałeś?

Bezpośrednio między artykułami, w kontekście montażu, należy korzystać z opcji "Publikacje".

Jakie masz opcje?

Jeśli nie jest poufny i masz wersję CATIA, inf lub = 2015, mogę zajrzeć do PB.

Witam 

Czy masz konkretną część do swojego szkicu "szkieletu", a następnie inne części, które opierają się na niej w Twoim zespole?