Hallo, ik wilde weten of het mogelijk is om een onderdeel of een product te maken met verschillende CGR's die eenvoudig kunnen worden gewijzigd door interne variabelen te kiezen (1).
Logigiel Catia V5
Hallo, ik wilde weten of het mogelijk is om een onderdeel of een product te maken met verschillende CGR's die eenvoudig kunnen worden gewijzigd door interne variabelen te kiezen (1).
Logigiel Catia V5
Hallo
Om parameters in een onderdeel of een product te zetten, is hier inderdaad een functie voor, maar ik weet niet zeker of dat echt de vraag is. Een CGR is slechts een weergave en kan dus niet direct worden gewijzigd. Kunt u het gewenste doel specificeren? Kiezen wat je wilt weergeven?
alsof ik een product zou willen gebruiken dat een baksteen voorstelt.
Als ik een instelling verander, heb ik maar een halve steen in plaats van een hele steen, een andere optie, ik heb maar één steen met gaten.
Dus of ik heb 3 CGR's in mijn product, of ik heb 2 verbergfuncties (als ik 3 CGR's in hetzelfde product stop) of 2 verschillende sneden (als ik een enkel onderdeel plaats) die onafhankelijk van elkaar worden geactiveerd of gedeactiveerd.
Ik zou graag veel vergelijkbare stenen (afgezien van de gekozen optie) willen kunnen gebruiken voor de hele montage.
Het zou me in staat stellen om het aantal verschillende elementen te verminderen door simpelweg voor elke steen een parameter te kiezen.
Dank je wel:)
OK. Ik geloof echter niet dat ik een oplossing voor dit probleem heb.
In uw basisonderdeel of product is het eenvoudig om ballen te maken die inwerken op de activeringsstatus van functies of componenten (eventueel via een parametertabel als u er meerdere moet wijzigen voor dezelfde configuratie).
Waar ik vastloop, is om er meerdere met verschillende toestanden in elkaar te zetten. Inderdaad, elk toegevoegd element is slechts een instantie van hetzelfde startelement. Dus als u de configuratie van de ene wijzigt, loopt u het risico alle andere tegelijkertijd te wijzigen.
Op pro/e doet het het goed met familietafels, maar ik weet het equivalent niet op Catia.
Hoi @ Gorb
kijk naar deze link het verklaart de BA BA van Catia en onder andere de oprichting van familie van onderdelen
http://l2pro.perso.sfr.fr/%5BLA34H%5D%20CATIA/LIVRET%20CATIA.pdf
@+ ;-)
Hallo
Voor uw assemblage kunt u scènes maken en de afmetingen beheren via een parameter van elke variabele zijde. Aan de andere kant, als je het over CGR hebt, is het dan de catdrawing die voor de tekening wordt gebruikt?
Bedankt
Ik zal de familiegeschiedenis van de kamer bekijken en bevestigen of ik het probleem heb kunnen oplossen.
De CGR in CATIA: Dit is een bevroren 3D-model. Ik denk niet dat ik nu naar het tekenaspect zal kijken.
Hoi @ Gorb
Doe je het goed met de families van onderdelen?
Met de tutorial zou het heel eenvoudig moeten zijn om je probleem op te lossen
Uw familie van onderdelen met uw 3 configuratie # of + om uit te kiezen
PS: geef nieuws
@+ ;-)
Hoi allemaal... voor een CGR (tijdelijk bestand van Catia voor back-upbeheer) is het niet mogelijk om er rechtstreeks op in te grijpen en dus te configureren, aan de andere kant is de oplossing om "het onderdeel te kopiëren" (we leggen een nieuw onderdeel op de CGR in de ruimte die in een product is opgenomen) => door een onderdeel te maken met de respectievelijke functies en parameters, U kunt "een parametriseringstabel" maken waarmee u artikelreeksen kunt maken met hetzelfde bestand en hetzelfde plan => vervolgens om verschillende artikelen met hetzelfde bereik te maken, maakt u ofwel verschillende bestanden aan (verschillende bestanden in het product) of u moet publicaties maken, in welk geval de configuratietabel in het product wordt beheerd en niet langer in de share.
Ik denk dat ik het voor nu laat gaan en probeer de montage op een andere manier op te lossen.
In ieder geval bedankt.
U moet een stringtype-parameter maken met meerdere waarden (bijv. TEST met waarde A, B, C )
Schrijf dan met de KWA-licentie (indien beschikbaar) een regel als deze :
if Test == "A"
{
'SAMPRT0040.1\Activeringsstatus component' =waar
'SAMPRT0039.1\Activeringsstatus component' =onwaar
'SAMPRT0038.1\Activeringsstatus component' =onwaar
}
if Test == "B"
{
'SAMPRT0040.1\Activeringsstatus component' =onwaar
'SAMPRT0039.1\Activeringsstatus component' = waar
'SAMPRT0038.1\Activeringsstatus component' =onwaar