Wij worden door een van onze klanten gevraagd om bestanden aan te leveren die onder CATIA gebruikt kunnen worden.
We vertelden hem dat het mogelijk was om hem een step- of iges-bestand te geven, maar volgens hem zal het bestand " een solide ' Dood ' zijn zonder mogelijke wijziging van de scheppingsgeschiedenis ".
Kunt u mij de mogelijke oplossingen vertellen om dit probleem op te lossen?
Helaas is de oplossing om de onderdelen en assemblages op Catia opnieuw uit te voeren. De gateways zijn, lijkt mij, allemaal volgens het principe van het creëren van dode lichamen (ze doen een opname in STEP of anderen en openen deze opnieuw op de andere software!).
Laten we eens kijken of Catia dezelfde functie biedt als SolidWorks met functieherkenning. Helaas, als het bestaat, kan het dezelfde limiet hebben: sommige volumes worden niet opgelost en blijven dode lichamen.
Anders heb ik al dit soort verzoeken gehad, voor een klant die grote vliegtuigen in Europa produceert (geen namen!), en we hadden ze Catia-bestanden verstrekt... die dode lichamen waren. Het was gevalideerd.
Ik was ook van plan om Datakit aan te bieden, ik denk dat er een proefversie beschikbaar is door het te vragen op de site, of aan Felix wie er op Lynkoa is en wie daar werkt.
Zonder pessimistisch te willen zijn, had een collega tevergeefs gezocht. Nu tekenen we direct in CATIA ondanks het tijdverlies (tussen 1,25 en 1,75 keer de studietijd in SLDwks). De verkopers hadden de tijd nodig om te integreren.....
Aan de andere kant werkt een collega die het bedrijf heeft verlaten in een ander ontwerpbureau waarvoor geen CATIA-belasting is bij dezelfde klant... Ga er maar aanstaan! Naar mijn mening draait het allemaal om onderhandelen.
Als er een oplossing is die zinvol is, ben ik ook geïnteresseerd! (Edit: Gratis natuurlijk) :-°
De firma CoreTechnologie geeft de 3D_Evolution Feature Based software (made in France) uit, die het mogelijk maakt om tijdens CAD-conversies de bouwgeschiedenis op te halen en niet alleen de "dode" vaste stof.
We krijgen de geometrie, de kenmerken, de schetsen, de metagegevens en een veelheid aan andere elementen...
Niet alle richtingen van conversatie zijn beschikbaar, maar het werkt al goed tussen CatiaV5, V4, Ideas, SolidWorks, NX en Creo.
Ik had ook het verzoek gehad, maar de dode catia-bestanden (.cgr) die door sw waren geëxporteerd, waren geweigerd in tegenstelling tot benoit.lf. Omdat ze het systeem niet konden opzetten. De oplossing die ze uiteindelijk accepteerden, was een 3D-export, en ze hebben het opnieuw ontworpen onder catia van de plannen!