CATIA V5: Bereken voorraden van een machinaal bewerkt onderdeel

Hallo allemaal,

Ik probeer de bewerkingstijd te bepalen van elk onderdeel dat is gemodelleerd naar CATIA. Hiervoor heb ik het volume van de gebruikte ruwe olie nodig

Ik zou graag zien dat de software direct de ideale voorraad berekent op basis van de maximale afmetingen volgens elke X-, Y- en Z-as, en deze indien mogelijk weergeeft in de cartridge van het plan.

Ik zie niet hoe ik het moet doen, heeft iemand een idee?

Bedankt voor je hulp, een fijne dag verder;)

Hallo 

Ik ken geen functie die hiermee overeenkomt in CATIA. Voor mij is het al noodzakelijk om de bewerkingsvergoedingen te bepalen die nodig zijn voor de vervaardiging van het onderdeel in goede omstandigheden, rekening houdend met de beïnvloedende parameters (materiaaltoleranties, gewenst uiterlijk van het bewerkte onderdeel, gietfouten die het nodig kunnen maken om het bewerkingsoverschot op sommige plaatsen te vergroten, enz.). en dat zie ik CATIA niet doen. Maar als ik het mis heb en er is een oplossing, dan ben ik er helemaal voor! 

Idem dito ik denk niet dat Catia in staat is om dat te doen, want om een bewerkingstijd te hebben, moet je weten op welke machine je gaat bewerken en dus de diameter van de bits waarmee deze is uitgerust.

Voor uw grondstof, ofwel een kubus, een cilinder in het algemeen of een gietonderdeel dat deze bewerkingstijd verkort.

Tenzij er een kant-en-klare functie is waarmee je een basisvolume rond je onderdeel kunt creëren, zou ik zeggen dat het aan jou is om er een te creëren met bijvoorbeeld 5 mm meer op de 3 assen.

Het hangt ook af van de oriëntatie van uw onderdeel buiten de bewerking.

Uw werkstuk kan niet scheef zijn in het volume van de standaardtoon voor bijvoorbeeld 3-assige bewerking, zelfs als uw software u in deze positie een kleiner volume geeft.

Tot slot:

1 - Als Catia een geïntegreerde CAD/CAM-functie heeft, is het waarschijnlijk mogelijk om automatisch een voorraad te bepalen (verplicht in CAD/CAM), maar je hebt ook de parameters/gereedschappen nodig van de CNC die de bewerking zal uitvoeren.

2 - Anders moet je het met de hand doen;) 

3 - Of het is gewoon niet uw taak, maar die van de persoon die uw onderdeel gaat bewerken.

Hallo

Ik ben het met je eens, er wordt veel te veel rekening gehouden met parameters voor de berekening van de bewerkingstijd. Dus ik vereenvoudig mijn werk een beetje:

Ik probeer automatische metingen te doen volgens de 3 assen van een tekening of een onderdeel, de maximale afmetingen van het onderdeel zoals het is getekend. Ik heb het niet over bewerkingsvergoedingen of gebruikte gereedschappen, ik wil gewoon de informatie uit de tekening halen en deze automatisch op het plan weergeven.

Een lui baantje! :o

Bedankt voor je antwoorden, ik kijk ook aan mijn kant.