Hallo, de opdracht voor hergebruik van patronen werkt inderdaad alleen bij herhalingen (aangepast lineair, cirkelvormig).
De assemblagesymmetriefunctie creëert een geometrisch symmetrisch onderdeel (d.w.z. anders dan het eerste).
Het is geen weergaveprobleem, alleen beide modi zijn zichtbaar (oppervlak - massief)
Als je het skeletstuk en de inhoud of geometrische sets verbergt, zie je alleen de lichamen, in de standaardkleur van Catia (grijs*).
Ja, u kunt de onderdelen van het skelet wijzigen (diameter van de bol, positie van de bol in hoogte // vloer, aantal herhalingen van identieke onderdelen, vorm van de sneden, enz.)
En voeg mechanische functies toe aan elk uniek onderdeel (ik werk meestal met de assemblage open voor skeletaanpassingen, maar sinds de assemblage open ik de onderdelen in een nieuw venster om mechanische functies toe te voegen. Dit is om geen verbanden te leggen tussen delen van de assemblage).
Als ik een externe ref nodig heb, maak ik die in het skelet en kopieer ik deze vervolgens met link in de kamer.
Ik zou beginnen met het veranderen van het middelpunt van de bol momenteel in X0,Y0,Z0 en het de dimensie // op de grond geven
Ik zal de referentie creëren voor het positioneren en bouwen van de kolommen, evenals de cirkelvormige herhaling van elk ander stuk.
Halve schelpen, je moet ermee omgaan, het is een bijzonderheid van CATIA, hetzelfde is te vinden op cilinders, kegels maar eigenlijk op bollen, ook al is het een enkele entiteit. Het gedraagt zich volgens de selectie op de meetkunde alsof er twee halve bollen waren.