CATIA V5 Tworzenie fragmentarycznej kuli

Cze wszystkim

Jestem nowy w CATIA V5, ale udaje mi się radzić sobie najlepiej, jak potrafię.

Muszę zaprojektować kulę do przechowywania (ze wszystkim, co się z tym wiąże: podporą, kranami itp.). Aby to zrobić, muszę wyciąć moją kulę, jak pokazano na poniższym schemacie : 

Na chwilę obecną mam w głowie 2 pytania : 

• Czy znasz prosty sposób na wykonanie tego typu cięcia? Mogę tworzyć własne kawałki kuli, ale wartości muszę wprowadzać ręcznie. Moje utwory nie są ze sobą połączone. 
  • Podczas montażu niektóre części są identyczne (jak widać na schemacie). Co w takim przypadku zrobiłby ekspert CAD? Tworzy wszystkie elementy, a następnie składa je wszystkie razem, czy też tworzy jeden i robi coś w rodzaju kopiuj/wkleja?

Z góry dziękuję. 

Witam

Skłaniałbym się do stworzenia najpierw szkieletowego CATParta z kulą i tymi wycinankami.

Zaprojektowałbym każdą inną część w CATPart (następnie zaimportowałbym z linkiem każde wycięcie).

W rezultacie projektuję w kontekście, więc nie ma potrzeby ustawiania części razem (stałego).

Dla identycznych elementów (polecenie "ponowne użycie wzoru" powinno Ci się przydać)

To polecenie ponownie wykorzystuje wzór (dowolny wzór), który utworzę w części szkieletowej (prostokątnej, okrągłej, niestandardowej)

Witam

Nie opanowałam całego języka Catia, nie wiem, czy wszystko dobrze zrozumiałam.

Myślę, że zrobiłem to, co powiedziałeś (przynajmniej przez kilka pierwszych kroków)

• Stworzyłem swoją sferę
  • Wycinam moją sferę za pomocą operacji logicznych, uważając, aby przyjąć odpowiednie wymiary, aby "kawałki kuli" nie stykały się ze sobą
  • Nagrałem różne catParts. Nie wykonałem wszystkich elementów, które są umieszczone na równiku. Liczyłem na nich wszystkich w Assembly Design

Sugerujesz, żebym wziął wszystkie jego elementy i ponownie zintegrował je z Part Design , prawda?

Jeśli chodzi o funkcję "ponownego użycia wzorca", której nie znałem, rzucę okiem.

Dziękuję.