Catia V5, créer un drawing

Hallo

Als nieuwe gebruiker van de Catia-software ben ik op zoek naar een tekening, bij voorkeur aan de zijkant, van een "complexe" vorm die in het oppervlak is gemaakt. Zelfs als ik een hybride ontwerp op onderdeel heb gemaakt, ben ik er niet in geslaagd om het in te voegen in de lay-out van de workshop "tekenen"

Bedankt voor je hulp, slts.

Hallo

Je probleem is dat je geen gezicht in het onderdeel kunt selecteren om het als een "vooraanzicht" in je tekening te bepalen?

Heb je geprobeerd een abonnement te selecteren?

Ik heb het geprobeerd, ja, maar het werkt niet.

Mijn laatste pogingen zijn:

Voeg dikte toe aan het CATshape-bestand, sla het vervolgens op als een .model-bestand en maak er een "tekening" van. Maar mijn bestanden zijn niet "gelinkt", dus allemaal manip. dwing je om de molen opnieuw te starten.

En door de CatSHAPE te integreren in een product en daar een plan van te maken?

Ik heb de module niet, ik kan niet testen...

Edit: Ik heb de module: Ik test

Kunt u mij uw bestand sturen?

Het is me gelukt door een lijn + een punt te selecteren

Bijgevoegd is het bestand

Bedankt voor de hulp

RE...

exo_9_poignee_test_ep2.model

Sorry, maar hier is het juiste bestand.

Slts

exo_9_poignee_test.catvorm

Hallo

Domme vragen misschien, maar hey...

- Waarom uw . Catshape en niet in .catpart?

- Als het je lukt om je vorm dikker te maken of op te vullen, wat houdt je dan tegen om meteen te gaan tekenen en een .model te moeten maken?

Bovendien stelt de hybride modus u normaal gesproken in staat om de "2D"-elementen (punten, lijnen, oppervlakken, ...) in de hoofdtekst van het onderdeel met de 3D te hebben in plaats van ze te scheiden in een geometrische set, maar dit heeft geen invloed op de a priori tekening.

Goedenavond

Ik ga het morgen opnieuw proberen. 

In de hybride modus was ik in staat om een ".catpart" uit te voeren, maar om een tekening te maken, als ik probeer te  "klikken" op een kaart van het "onderdeel" werkt het niet... Ik kan een isometrische weergave maken, maar niet meer. Om nog maar te zwijgen van een kopje.

Maar ik heb maar een paar dagen om te oefenen, en ik heb een beetje moeite om het gebrek aan automatisme van deze software te verteren .

Slts

Hallo

In welke versie is je 2e bestand? Ik kan het niet openen in V5 R19...

Anders heb je geprobeerd om 3 stippen op je oppervlak te maken en selecteer je ze vervolgens om de oriëntatie van de weergave te geven. Maar ik denk niet dat het kan helpen om een snee te maken...

Hallo 

De. CATShape zijn representatiebestanden?

Als ik de bouwhystoric in een CATPart geen PB voor de tekening.

Ik gaf het idee op om met Catia samen te werken...

1 like