CATIA V5: Een geleidingscurve op een oppervlak maken

Hallo

Ik wil een "groef" -profiel maken op de contouren van een onderdeel dat op het oppervlak is gemaakt. Daarvoor heb ik dus een geleidingscurve nodig.

Ik kan het gereedschap niet vinden om mijn omtrek, die niet bij een vlak hoort omdat het in het oppervlak is gemaakt, te transformeren om als geleidingscurve te gebruiken.

Heeft u een oplossing? Het gereedschap "curve" van de module "Generative Shape Design" vraagt me om alle punten te definiëren waar mijn curve zal passeren, maar hij passeert niet precies aan al mijn randen... Ik zou gewoon graag mijn randen in rondingen willen veranderen...

Dank u voor uw hulp.

Hallo

Wat voor soort licentie hebben jullie op Catia? 

Ik weet niet zeker of ik je verzoek begrijp, maar als ik het goed heb begrepen, hoef je alleen maar de randen van het profiel te extraheren om ze te gebruiken en in elkaar te zetten. Een gladstrijking kan nodig zijn.

Zou je de mogelijkheid hebben om een screenshot te sturen met de curves die je in een geleidingscurve wilt veranderen?

1 like

Hallo

Geweldig, je hebt zojuist mijn verzoek opgelost!! Ik heb 4 jaar aan Pro E gewerkt en ik heb niet de juiste reflexen... Ik probeerde een ronding van mijn randen opnieuw te tekenen.

Sterker nog, ik moest mijn botten eruit halen om ze in elkaar te zetten. Als je niet op de juiste plek kijkt...

Bedankt voor je hulp

Ik kijk uit naar :)