Help me~ In CATIA V5 « assemblagewerkbank » en « DMU Kinematische werkbank ». Ik heb een veerpootkogelgewricht gemaakt met het busmodel. Maar er is geen probleem na « Manipuleren » in « montagewerkbank ».
Maar na het draaien van de simulator in de DMU Kinematic Workbench (Natuurlijk is de DOF = 0) Niets bewoog~draaide~~! (Ik denk dat de oorzaak misschien een overbeperkte dieptegraad = 0~!~ Maar ik weet niet waar het probleem met de overdiepte zit~)
Het kinematische model kan op twee manieren worden gedefinieerd:
ofwel door geometrische beperkingen om te zetten in bindingen,
of door declaratie/definitie van de links.
In het eerste geval, als superabundante beperkingen zijn gedefinieerd voor de doeleinden van het geometrisch model, worden deze omgezet in verbindingen die mogelijk onverenigbaar blijken met de verwachte beweging. Dit lijkt bevestigd te worden door de indicatie DOF = 0. En zelfs als mobiliteit oké is, kan hyperstatische aard lastig te beheersen zijn. De tweede methode maakt het mogelijk om alleen te definiëren wat strikt noodzakelijk is in termen van verbindingen, wat veel veiliger is.
Dezelfde problemen en hun oplossingen bestaan bij de " mechanische " toepassingen van Solidworks...
Fransen uit Frankrijk, niet uit de provincie La Belle.
Mijn SW-model in de versie van 2019 zit in de bijgevoegde zip, evenals een Word-document om bepaalde punten te verduidelijken. Ik zie niet wat ik kan toevoegen...
Gelukkig nieuwjaarsavond, en al mijn wensen voor het nieuwe jaar. Van_Kine2_2019.zip (2,5 MB)
Sorry, ik heb een fout gemaakt bij het selecteren van het bijgevoegde document. Het is opgelost in mijn vorige bericht, het zip-bestand is nu te downloaden...
Over een video: hoewel de basisprincipes van modelleren vergelijkbaar zijn voor Catia-DMU-Kinematics en SW-Meca3D, zijn de praktische benaderingen voor het creëren van mechanische entiteiten aanzienlijk verschillend, en een video gemaakt met een van deze toepassingen zal weinig nuttig zijn voor de andere. Daarnaast moedig ik je aan om de hulp van Catia's cinematische workshop te verkennen, die erg compleet en gedetailleerd lijkt, evenals de tutorials die erbij horen.
En uit voorzorg geef ik mijn e-mailadres niet op een openbaar forum...