Witam
Jestem początkującym użytkownikiem Catia V5 i już zastanawiam się nad najnowszą wersją, której jeszcze nie znam.
- Jakie są kluczowe różnice między Catia V6 a V5 ?
- Co jeszcze CATIA V6 wnosi do V5?
Z góry dziękuję tym, którzy mi odpowiedzą.
Pozdrowienia
Myślę, że musisz przejść szkolenie z aktualizacji Catia, każda zmiana wersji oferuje takie szkolenie
Witam.
Ostatni raz widziałem V6 3 lata temu.
Główna różnica polega na tym, że V6 to platforma współpracy , która opiera się na bazie danych ENOVIAV6 i łączy się z różnymi programami Dassault, ale także z innymi programami CAD.
Można powiedzieć, że modeler CAD V6 to Catia V5, interfejs czasami się zmienia.
Obecnie dostępne są tylko dwa formaty plików, CATDrawing i CATPart (ten ostatni może być zarówno częścią, jak i złożeniem).
Licencja Step jest dołączona.
Ale największą różnicą jest to, że rozwój odbywa się głównie na modelerze CAD V6 (można go wdrożyć w V5, ale nie jest to konieczne). Co oznacza, że V6 będzie ewoluować szybciej niż V5 (cóż, nadal jest V4, więc nie panikujemy).
Mam nadzieję, że inni użytkownicy odpowiedzą, ponieważ powiedziałem, że minęły 3 lata i nie spotkałem jeszcze żadnych użytkowników V6 w mojej okolicy.
Ostatnie wyjaśnienie od V5-6R2012 "R22 jest krótsze": kompatybilność plików CAD jest w obu kierunkach od V5 do V6 i odwrotnie (brak możliwości testowania).
3 polubienia
Witam, zgadzam się na mały trening. Będziesz mógł nauczyć się podstaw CATIA V5. Polecam zobaczyć http://www.alphorm.com/tutoriel/formation-en-ligne-catia-v5-les-fondamentaux.
Witam
Trochę spóźniony, przybywam na to forum, aby odpowiedzieć.
Konieczne jest rozróżnienie 2 różnych generacji CATIA pod względem interfejsu i/lub zakresu działania...
Do V6 R2013X jest "podobnie" do V5 z kompasem nawigacyjnym pośrodku i na dole ekranu, a od R2014X mówimy o 3DExperience, kompas znajduje się w lewym górnym rogu z przeprojektowanym interfejsem (zakres działania użytkownika jest zmienny w zależności od roli, jaką pełni w firmie...)