Hoi allemaal
Zal iemand weten hoe een sneltoets te maken om beperkingen te verbergen / weer te geven in een vergadering? Ik gebruik Catia V5 R19
Bij voorbaat dank
Hoi allemaal
Zal iemand weten hoe een sneltoets te maken om beperkingen te verbergen / weer te geven in een vergadering? Ik gebruik Catia V5 R19
Bij voorbaat dank
Hallo
Hier is een verklarende video voor het maken van snelkoppelingen in CATIA:
https://www.youtube.com/watch?v=vLrjFZ2Yd40
Bedankt voor de link, ik heb deze techniek geprobeerd, maar wat ik wil doen is een snelkoppeling maken om de beperkingen van de assemblage te verbergen / weer te geven. Behalve in het aanpassingsvenster waar alle bestellingen worden weergegeven, bestaat deze specifieke opdracht niet. Dus ik dacht dat we een macro moesten maken en vervolgens een sneltoets voor die macro moesten maken. Maar ik weet niet of het de juiste weg is
Hallo
Inderdaad, een commando dat bestaat uit het selectietype "assemblagebeperkingen" / Verbergen / Tonen bestaat niet in CATIA.
Het ontwikkelen van een macro is een oplossing.
Alternatieve oplossing:
Wijs de functie Verbergen/Tonen toe aan de F2-toets.
Voeg de opdracht "Componentbeperkingen" toe aan een nieuwe of bestaande werkbalk.
We wijzen met de muis naar het gewenste element, vervolgens het pictogram van het commando "Componentbeperkingen" en vervolgens F2.
(Dit heeft tot gevolg dat de beperkingen van het geselecteerde object worden verborgen of weergegeven, afhankelijk van de status van de F2 hide/show-basis).
hallo, je kunt geen snelkoppelingen, aan de andere kant heb je twee oplossingen, ofwel je geeft verbergen weer in de beperkingsmap of je hebt als snelkoppeling ctrl+f of het tweelingpictogram en in dit pictogram in de werkplaats neem je assemblage ontwerp en type beperking en daar kun je al je beperkingen selecteren en ze verbergen