Hallo Ik wil een macro maken waarmee ik de functie "Mechanisch gelast element" op een schets kan gebruiken
Het idee is om de schets te kiezen
De standaard kiezen
Type kiezen
De maat kiezen Vervolgens selecteert de macro de contouren/lijnen en bogen. (er zullen verschillende kleedgroepen zijn) Ik gebruik SolidWorks 2023 Bedankt voor je hulp
Het is mogelijk om automatisch gelaste elementen te construeren die zijn gekoppeld aan elk van de entiteiten van een schets. Ik heb de module voor het omzetten van spiebanen naar bogen voltooid door een procedure toe te voegen waarmee je deze gelaste elementen kunt genereren.
Zwakke punten: Ben het met @sbadenis eens, de automatische indeling van entiteiten in groepen is een echte hoofdpijn. De module die ik aanbied staat dit niet toe. Het genereert dus evenveel gelaste elementen als er schetsentiteiten zijn, allemaal met hetzelfde profiel. Vandaar een groot aantal lichamen die de behandeling van het stuk verzwaren...
Dit leidt tot de vraag hoe het model moet worden beheerd:
ten minste door het op te delen in verschillende basisschetsen, die elk overeenkomen met een sectieprofiel;
En waarom niet door het in verschillende stukken te verdelen, gegroepeerd in een vergadering: de linker leeuw, de rechter leeuw, de centrale zon, de onderste band...
Versie 2 van de uitvoerbare module is bijgevoegd, om zonder moderatie te worden getest. Vriendelijke groeten. AppliBiArc_2.zip (1.9 MB)
Het is moeilijk om op basis van dit ene bericht te weten waar het probleem ligt. Wat verbazingwekkend is, is het aantal bogen per splinesegment dat 3 lijkt te zijn terwijl de waarde even zou moeten zijn. Noch de gegradueerde balk, noch het bijbehorende invoervak zou u moeten toestaan om een vreemde waarde weer te geven...
Of er is een omweg om er te komen, of de basisschets heeft een onvoorziene eigenaardigheid. Kunt u het mij toesturen voor een meer diepgaande analyse?