Maak een macro die gebruikmaakt van de functie "Mechanisch gelast element"

Hallo
Ik wil een macro maken waarmee ik de functie "Mechanisch gelast element" op een schets kan gebruiken

1. Het idee is om de schets te kiezen
  2. De standaard kiezen
  3. Type kiezen
  4. De maat kiezen
    Vervolgens selecteert de macro de contouren/lijnen en bogen. (er zullen verschillende kleedgroepen zijn)
    Ik gebruik SolidWorks 2023
    Bedankt voor je hulp

U kunt dit voorbeeld als basis gebruiken:
https://help.solidworks.com/2023/English/api/sldworksapi/Insert_Structural_Weldments_Using_Custom_Weldment_Profile_Example_VB.htm?verRedirect=1
Aan de andere kant is het niet gemakkelijk te bereiken, vooral om te weten wanneer je automatisch van band moet wisselen, het wordt ingewikkeld.

4 likes

Hallo @Farouk ,

Het is mogelijk om automatisch gelaste elementen te construeren die zijn gekoppeld aan elk van de entiteiten van een schets. Ik heb de module voor het omzetten van spiebanen naar bogen voltooid door een procedure toe te voegen waarmee je deze gelaste elementen kunt genereren.

Zwakke punten: Ben het met @sbadenis eens, de automatische indeling van entiteiten in groepen is een echte hoofdpijn. De module die ik aanbied staat dit niet toe.
Het genereert dus evenveel gelaste elementen als er schetsentiteiten zijn, allemaal met hetzelfde profiel. Vandaar een groot aantal lichamen die de behandeling van het stuk verzwaren...

Dit leidt tot de vraag hoe het model moet worden beheerd:

• ten minste door het op te delen in verschillende basisschetsen, die elk overeenkomen met een sectieprofiel;
  • En waarom niet door het in verschillende stukken te verdelen, gegroepeerd in een vergadering: de linker leeuw, de rechter leeuw, de centrale zon, de onderste band...

Versie 2 van de uitvoerbare module is bijgevoegd, om zonder moderatie te worden getest.
Vriendelijke groeten.
AppliBiArc_2.zip (1.9 MB)

3 likes

Hallo

Hartelijk dank voor uw @m_blt zeer waardevolle hulp.
Dank u ook @sbadenis voor uw suggestie.

Ja, ik stelde me voor dat de selectie van de contouren een echte uitdaging zou zijn.

Ik zal wat tests doen en je feedback geven.

Hallo weer @m_blt
Ik had deze fout, enig idee over de reden?

Hallo @Farouk,

Het is moeilijk om op basis van dit ene bericht te weten waar het probleem ligt.
Wat verbazingwekkend is, is het aantal bogen per splinesegment dat 3 lijkt te zijn terwijl de waarde even zou moeten zijn. Noch de gegradueerde balk, noch het bijbehorende invoervak zou u moeten toestaan om een vreemde waarde weer te geven...

Of er is een omweg om er te komen, of de basisschets heeft een onvoorziene eigenaardigheid. Kunt u het mij toesturen voor een meer diepgaande analyse?

Hallo
Ik voeg het bestand aan je toe, meestal heb ik zelfs waarden

Ramadhan Karim (cadeau voor klant) 3M.SLDPRT (291.6 KB)

Helaas, toekomstige versie...
Ik heb alleen SW 2022, genereer het model alstublieft opnieuw in deze versie.

Hallo weer @m_blt
Ik voeg het SolidWorks 2022-bestand toe,
Het had dezelfde foutcode. Hij koos ook een oneven nummer.
P1.SLDPRT (3.0 MB)

Dank u voor uw steun