Mijn kleine probleem is dat wanneer ik het zwaartepunt visualiseer met de Mass Property-tool, ik een bepaalde positie heb, en als ik het vergelijk met het massamiddelpunt in de boom, nou, het is niet dezelfde positie.
Voordat ik je antwoordde, heb ik de test opnieuw gedaan op een ingewikkeld onderdeel en vervolgens op een subset van honderd onderdelen. Toen nam ik de meta-assemblage die 20 keer de subset van 100 stukjes bevat.
In ieder geval heb ik altijd dezelfde positie (ongeacht de decimaal) van het massamiddelpunt dat verschijnt met de geëvalueerde functie (roze gismo) of permanent in het bestand met het witte en zwarte doel.
Om de drie XYZ-coördinaten van het zwarte doel te controleren, klik je erop en kijk je in de onderste banner van solidworks en je zult zien dat je dezelfde coördinaten hebt.
Uitleg mogelijk! weliswaar slim gesleept en gecontroleerd: de weergave geüpdatet te hebben en/of het onderdeel of samenstel te hebben opgeslagen en eventueel te hebben "herberekend " als u de evalueerfunctie direct gebruikt.
Als u wilt dat wij ernaar kijken: als dit niet meer gebeurt, stuur ons dan de montage met de daarvoor bestemde functie.
Ik doe veel aan kinematica en dat heb ik nog nooit gezien, zelfs niet met subsets die de flexibele functie gebruiken.
Ik had lang geleden een soortgelijk probleem, de oorzaak was een onderdeel van mijn assemblage waarvan het materiaal niet was gedefinieerd. Dus als uw systeem een assemblage is, heeft u dan gecontroleerd of de materialen van elk onderdeel zijn gedefinieerd?
Bedankt voor je medewerking, ik heb alle materialen van al mijn stukken gedefinieerd en het heeft niets veranderd.
Dus ik deed weer ander onderzoek en ik ontdekte dat het massamiddelpunt rekening houdt met de verborgen delen, terwijl de massa-eigenschap er geen rekening mee houdt, tenzij je het vakje aanvinkt ... en ik had een onderdeel verborgen in een sub-subassemblage..... Het was een heel eenvoudig probleem.