Zwaartepunt (SW)

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag die me perplex achterlaat

Een van mijn collega's vraagt me naar het zwaartepunt van het bevestigde onderdeel

Het probleem is dat dit stuk helemaal in oppervlakte lijkt te zijn ontvangen zoals het is. En dat het massamenu om het te hebben niet wordt weergegeven

Ik heb de macro's getest die je had aanbevolen voor de andere vragen over het zwaartepunt, maar het werkt niet op dit deel

Heeft u mij een oplossing aan te bieden, want deze zijn waar dat ik bijna nooit onderdelen in surface ontvang dus ik weet niet zo goed hoe ik dat in dit geval moet doen

Alvast bedankt voor je antwoord

Steve

4180109.sldprt

Per definitie hebben de oppervlaktecomponenten geen massa's, het lijkt logisch om het zwaartepunt niet te kunnen lokaliseren.

Bovendien is het in uw geval een assemblage die in onderdelen is geïmporteerd, waardoor we met een probleem worden geconfronteerd: de onderdelen zijn niet allemaal van hetzelfde materiaal.

Je kunt altijd een resultaat krijgen door de importdiagnose in solidworks te gebruiken en het onderdeel weer om te zetten in een volume, maar ik betwijfel of het de moeite waard is om eraan te werken, omdat het resultaat verkeerd zal zijn.

Heb je het bestand direct in SOLIDWORKS-formaat ontvangen of in een exportformaat zoals bijvoorbeeld IGES?

Het zal voor u niet mogelijk zijn om de massa-eigenschappen op een oppervlaktedeel te verkrijgen.

Je moet een volume krijgen.

We zouden het originele bestand (iges of step) moeten herstellen om te zien wat er kan worden gedaan. Momenteel, tenzij u aan de oppervlakken werkt om een gesloten volume te genereren en een of meer volumes te verkrijgen... Er zijn geen snelle oplossingen. Ik heb de importdiagnose geprobeerd en het resultaat wordt er niet beter van...

Wat fthomas zegt is niet verkeerd qua materialen...

Als we echter toch een benadering willen maken (die slechts een benadering zal blijven), moeten we:

1 - Reinig het model en vereenvoudig het, d.w.z. verwijder bijvoorbeeld de oppervlakken die overeenkomen met de letters en die ervoor zorgen dat er

discontinuïteiten, en die bovendien niet veel opleveren.

2- Probeer vervolgens de oppervlakken aan elkaar te naaien om volume te creëren.

Maar in ieder geval, gezien het onderdeel, zal het slechts een benadering blijven, omdat het in dit geval inderdaad overal als hetzelfde materiaal wordt beschouwd. We kunnen echter zien dat er metalen onderdelen zijn en andere van plastic.

Misschien kun je je collega ook vragen om de assemblage te exporteren, maar dan niet als één stuk. Dat zou je veel helpen...  

Ik heb het originele bestand gevonden, het was in stapformaat om te zien of het was bijgevoegd

Ik ga je antwoorden testen, want zelfs als deze benaderingen ons al een idee geven

Ik zeg het je nog een keer als het gelukt is:)

4180109.stap

Hallo

Ik heb je bestand terug en heb geprobeerd iets te "hacken". Allereerst heb ik een naaf gemaakt om de oppervlakken te kunnen combineren en dus af te trekken. Ik heb een andere baas gemaakt om af te trekken met de eerste baas. Zo ontstaat er dan een ruimte met een paar volumes. 

Het is vrij ingewikkeld om uit te leggen, dus ik voeg toe wat ik heb gedaan (helaas werk ik met Solidworks 2013, ik hoop dat je het kunt lezen...).

Daarnaast is het resultaat niet geweldig omdat de centrale ruimte nog leeg is. Je moet weten of het normaal vol is om het resultaat dat ik zojuist heb behaald te blijven verbeteren.

Ik denk dat anderen op de site mijn werk kunnen voortzetten. Ik heb gewoon een voorsprong gegeven (dat hoop ik tenminste).

4180109.sldprt
7 likes

Hartelijk dank voor uw hulp, ik heb uw bestand op solidworks 2013 thuis kunnen herstellen.

Ik heb kennis genomen van de bewerking die u hebt gebruikt en ik ontdekte dat deze niet bestaat in solidworks 2012

Ik heb nog een reden om de 2013-versie op mijn werk te laten installeren;)

Nogmaals bedankt:)