Hallo
In een assemblage wil ik het zwaartepunt hebben van een deel van een subassemblage.
Onmogelijk, het toont me altijd het zwaartepunt van het hele document.
Hoe doe je dat?
Bedankt.
A+
Hallo
In een assemblage wil ik het zwaartepunt hebben van een deel van een subassemblage.
Onmogelijk, het toont me altijd het zwaartepunt van het hele document.
Hoe doe je dat?
Bedankt.
A+
Heb je het zwaartepunt in de subassemblage gemaakt?
Als dat het geval is, verwijdert u het zwaartepunt van de algemene vergadering en zou u alleen het zwaartepunt van de subassemblage moeten zien.
Mick
Hallo.
U selecteert dit subsetdeel. Dan ga je naar "Evalueren", "massa-eigendom" .. En daar heb je het, je geĆÆndividualiseerde zwaartepunt.
Hallo
Dank u voor uw antwoorden.
Ik zal proberen duidelijker te zijn.
In een assemblage hoef ik slechts een paar onderdelen te selecteren en het zwaartepunt weer te geven, om vervolgens de posities ten opzichte van bepaalde vlakken te kunnen ophalen, de buigmomenten te berekenen, enz....
Ik heb geprobeerd "virtuele" subassemblages te maken, maar het creƫert het zwaartepunt van het document en niet het zwaartepunt van de "gewogen" onderdelen.
Heb je nog andere leads?
Bedankt.
A+
Waarom maak je geen configuraties van je subassemblages, waarbij je de andere onderdelen verwijdert, en dan schakel je over naar de juiste configuratie in de algemene asm en meet je tussen je vlakken en het zwaartepunt?
Hallo
Ik heb een oplossing gevonden die bij mij past...
Ik maak virtuele subsets, dan open ik het en ik creƫer mijn massamiddelpunt erin, dus mijn massamiddelpunt is ingesteld ten opzichte van dit document.
Als, zoals in mijn geval, op een 3-assig portaal, ik een zwaartepunt nodig heb in relatie tot verschillende geleiding. Ik creƫer zoveel mogelijk virtuele deelverzamelingen genest met elk hun zwaartepunt.
Dan hoef ik alleen maar terug te gaan naar de algemene vergadering, mijn maten op te nemen, met een goed overzicht, en dan mijn verschillende subassemblages af te breken als ik ze niet meer nodig heb.
Zozeer zelfs, in de hoop duidelijk te zijn geweest.
A+
Zie hierboven
Ik begrijp nog steeds niet waarom je niet overstapt op "massabezit". Je hebt je afstand in X, Y en Z. Dan hoef je alleen maar te rekenen tussen je referentie en je herkomst. Maar plots is het niet meer nodig om meer subassemblages te maken en het gewicht van uw assemblage te verhogen.
Tot slot, als je krijgt wat je wilt, is dat het belangrijkste ;). Bedankt voor de feedback!