Ik wil een rondsel modelleren waarvan de kenmerken als volgt zijn:
Aantal tanden 16 Module 1,5 Tandbreedte 10 mm
Diameter kop 27 mm originele diameter 24 mm voetdiameter 20,25 mm
wanneer ik de functie "Circular Repeat" toepas, krijg ik de volgende melding; '' Sommige voorkomens van de functie zijn disjunct en zullen niet worden gecreëerd'' . Ik weet niet wat ik moet doen. Bedankt
Ik denk aan een eenvoudig ding, namelijk dat de afmeting van de kegel niet de juiste afmeting heeft en omdat je bovendien vraagt om samensmelting van de lichamen, moet er een paar tienden of honderdsten ontbreken voordat de stukken elkaar raken
Inderdaad, u maakt een bepaalde ontwerpkeuze, over het algemeen maken we een schijf en voegen we de tanden toe. Wat je doet is heel goed, maar het vereist absolute precisie. Daarnaast maak je een cirkelvormige herhaling van een functie (wat een eindig volume is).
Een truc verandert de radiusafmeting die je kegel positioneert ten opzichte van het middelpunt. Verminder 1/10e met 1/10 naar het midden toe en het zou moeten blijven plakken (als ik het zo durf te zeggen)
Idem, ik zou beginnen met een cilinder en dan met een verwijdering van materiaal en de herhaling van de verwijdering en dat is het,... En zo maakt het in werkelijkheid een rondsel.
In scherm2 bevestigt het wat ik dacht over het feit dat gezichten niet worden samengevoegd, maar het is de opmerking van @acombier (die ik verwelkom) die naar mijn mening het meest relevant is.
In beide gevallen toont dit aan dat de te dupliceren vorm niet de juiste afmetingen heeft (laten we zeggen niet-conforme geometrie). Dupliceer gewoon twee items om de PB te zien.
Gloupss! De drukhoek heeft er niets mee te maken, de 22,5° is relatief ten opzichte van de hoekafstand tussen twee tanden, terwijl de drukhoek relatief is ten opzichte van de hoek gevormd door de druklijn. Het moet worden afgelezen de drukhoek tussen de voorste en geleide tanden.
Ik hoop dat je tandwiel dat op deze manier wordt weergegeven, je alleen dient om een schijn van een visuele weergave van de tanden te maken, want met de gekozen tekenmethode heeft het geen kans om op de werkelijkheid te lijken...
En +1 voor Zozo_mp, je moet drukhoek niet verwarren met hoekhoek.