''Sommige voorkomens van de functie zijn disjunct en zullen niet worden gecreëerd''

Hallo

Ik wil een rondsel modelleren waarvan de kenmerken als volgt zijn:

Aantal tanden 16                     Module 1,5                Tandbreedte 10 mm

Diameter kop 27 mm               originele diameter 24 mm          voetdiameter 20,25 mm

wanneer ik de functie "Circular Repeat" toepas, krijg ik de volgende melding; '' Sommige voorkomens van de functie zijn disjunct en zullen niet worden gecreëerd'' . Ik weet niet wat ik moet doen. Bedankt

Hallo

Kunt u een zeefdruk of uw kamer bijvoegen zodat wij deze kunnen bekijken?

1 like

Schermweergave

ecran1.pdf

foutmelding

ecran.pdf

Testen in kopieën van lichamen

of kopie op de voorkant

eerst 

@+

Een opmerking, als ik het aantal tandwielen verander naar 18 krijg ik het hele tandwiel. Geen foutmeldingen meer

Hallo

Ik denk aan een eenvoudig ding, namelijk dat de afmeting van de kegel niet de juiste afmeting heeft en omdat je bovendien vraagt om samensmelting van de lichamen, moet er een paar tienden of honderdsten ontbreken voordat de stukken elkaar raken

Inderdaad, u maakt een bepaalde ontwerpkeuze, over het algemeen maken we een schijf en voegen we de tanden toe. Wat je doet is heel goed, maar het vereist absolute precisie. Daarnaast maak je een cirkelvormige herhaling van een functie (wat een eindig volume is).

Een truc verandert de radiusafmeting die je kegel positioneert ten opzichte van het middelpunt. Verminder 1/10e met 1/10 naar het midden toe en het zou moeten blijven plakken (als ik het zo durf te zeggen)

Vriendelijke groeten

1 like

Kopieën van de carrosserie of de voorkant werken niet

Dit is wat een kopie van het lichaam heeft gegeven

ecran2.pdf

wanneer de kopie vanaf de voorkant wordt gemaakt

ecran3.pdf

Hallo

Gewoon een test: verwijder de punt om de singulariteit van de as te vermijden

Anders zou het met het stuk gemakkelijker zijn om naar het probleem te kijken

Vriendelijke groeten

Alan

1 like

https://www.youtube.com/watch?v=xY5t02SvBSo. 

Ik werd geïnspireerd door deze link om het tandwiel in kwestie te modelleren.

Bedankt voor je interesse in mij

Hallo

Ik sluit me aan bij ZOZO,

Idem, ik zou beginnen met een cilinder en dan met een verwijdering van materiaal en de herhaling van de verwijdering en dat is het,... En zo maakt het in werkelijkheid een rondsel.

Vriendelijke groeten.

AR.

Klik op deze link om te bekijken of kopieer/plak

https://images.app.goo.gl/hb4QjkyhaKkL7kAJ6

En deze direct op Solidworks

https://youtu.be/PKh3i-g2AGs

1 like

Hallo

In scherm2 bevestigt het wat ik dacht over het feit dat gezichten niet worden samengevoegd, maar het is de opmerking van @acombier (die ik verwelkom) die naar mijn mening het meest relevant is.

In beide gevallen toont dit aan dat de te dupliceren vorm niet de juiste afmetingen heeft (laten we zeggen niet-conforme geometrie). Dupliceer gewoon twee items om de PB te zien.

Vriendelijke groeten

Hallo felivat

Uw fout komt van de hoek die is ingesteld voor het "gedeelte"; 10°

Nu, 360° / 16 tanden = 22,5° per portie.

Bewerk de hoek met 10° en vervang de waarde door 22,5° en de cirkelvormige herhaling vormt dan één lichaam, gesloten en foutloos.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Sylk, 

Bedankt. Uw voorstel heeft mijn probleem opgelost.

Ik dacht dat de drukhoek standaard is en dat het 20° is

Hello@felivat

Gloupss!
De drukhoek heeft er niets mee te maken, de 22,5° is relatief ten opzichte van de hoekafstand tussen twee tanden, terwijl de drukhoek relatief is ten opzichte van de hoek gevormd door de druklijn. Het moet worden afgelezen de drukhoek tussen de voorste en geleide tanden.

Hier is een afbeelding voor rechte tanden

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik hoop dat je tandwiel dat op deze manier wordt weergegeven, je alleen dient om een schijn van een visuele weergave van de tanden te maken, want met de gekozen tekenmethode heeft het geen kans om op de werkelijkheid te lijken...

En +1 voor Zozo_mp, je moet drukhoek niet verwarren met hoekhoek.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

@d.roger  YESiiiiiiii dit is met het blote   oog te zien, vooral aan de bovenkant van de tand  ;-)

Cdlt