Wat ik deed was gewoon dat ik een nieuw product maakte en vervolgens vroeg ik catia om verschillende "dingen" in te voegen dankzij het tabblad invoegen. En ik zag dat we een grote keuze hadden aan inserties en ik wilde het verschil weten tussen deze vele keuzes.
Er is op dit moment geen ontwerp of andere aanpak. Ik zou zeggen dat het meer een proces is van kennis van de basis van de software.
Het CATProduct is een assemblage of subassemblage.
Het bevat geen geometrie (het is een linkpointer)
Het bevat de assemblagebeperkingen van de onderdelen, S/E en component.
Het kan gebruikersinstellingen bevatten.
Het kan scènes bevatten (geëxplodeerd voorbeeld).
De "samengestelde" schroefgroepering (voorbeeld)
Het gedraagt zich als het CATProduct, behalve dat we geen bestand hebben.
Men kan een component kopiëren van het ene CATProduct naar het andere (met of zonder associatiekoppeling)
De CATPart is het onderdeelbestand.
Maar dat niet alleen, u kunt heel gemakkelijk bijvoorbeeld een onderdeel uit meerdere materialen of bijvoorbeeld een cilinder ontwerpen en de beperkingen hebben alsof u in een assemblage zit.
(Het is minder gebruiksvriendelijk dan in de ASSembly-werkplaats, maar wanneer u niet zoveel onderdelenbestanden + assemblage wilt beheren, is het een effectieve oplossing).
Om het antwoord van franck.ceroux op de iconen compleet te maken, is het eerste icoon "Stuk 1.1" "de instantie". Het is een getal dat toeneemt telkens wanneer u hetzelfde onderdeel in een product of onderdeel plaatst. Het tweede pictogram is het definitiebestand van het onderdeel zelf.
Als u overschakelt naar de visualisatiemodus, verschijnt alleen het eerste pictogram.
Als u in de ontwerpmodus uw onderdeel van het product wilt bewerken, moet u dubbelklikken op het tweede pictogram.