Rib Ketting

Een bastaardoplossing: de helling is lineair, meet de vrije ruimte wanneer het stuk op zijn hoogst is op de helling en interpoleer met positie 0.

Je kunt het niet zo doen, omdat je met veel factoren rekening moet houden (beoordelingen, toleranties die variëren), toch?

Ja, daarom is het.

Ik denk dat je formule niet ver van goed is, maar je moet verschillende benchmarks van 65 en 68 nemen om een negatieve en vervolgens positieve waarde te vermijden. Dit zou de berekening moeten vereenvoudigen. Kortom, neem een referentiepunt dat gelijk is aan 0 wanneer het spel gelijk is aan 0.

1 like

Hier is een afbeelding die misschien explicieter is... en een van de twee kansen "??" wordt gezocht (wetende dat alle andere waarden al belast zijn)

Heeft u overwogen om " Design Study" in Solidworks te gebruiken?
Hiermee kunt u uw afmetingen variëren...
Bereken het spel dynamisch (met gecontroleerde kansen)
Voer een Excel-tabel uit van de verkregen resultaten
en tot slot een niet al te gekke vergelijking te definiëren met behulp van een Excel-grafiek...

Voorbeeld van het gebruik van ontwerpstudies (berekening van de afstand van de sensor die wordt geproduceerd in een trechter die wordt geleegd)

4 likes

Hallo @Winny10 ,

Een patroon dat sterk lijkt op dat van een eerdere discussie...
We moeten precies zijn over wat er wordt gezocht: de afstand tussen de vlakken van het eerste schema, of het spel van het tweede?
Het onderstaande diagram definieert de uitdrukking van de verzameling J (te controleren).

Zodra de waarde van de speling J is berekend, volstaat het om de ad-hocdiktes van de onderdelen bij elkaar op te tellen om de afstanden tussen de vlakken te bepalen.
In het geval van diagram nr. 1 (nogal onnauwkeurig...), volstaat het om dimensie 36 toe te voegen. De term 40 - 25 lijkt mij verdacht.

5 likes

Ik was er niet van op de hoogte, bedankt, ik zal er indien nodig naar kijken. Ik ben in het proces van het analyseren / begrijpen van het antwoord van mijn ... Blt^^

Heel erg bedankt, het heeft me gedeblokkeerd in mijn probleem. Bedankt!!!

1 like