Golden Tech 2024 Special Design Challenge: kies je sport!

Hoi allemaal :slight_smile:

Ik ben verheugd de terugkeer van de nationale ontwerpwedstrijd, de Golden Tech 2024, aan te kondigen! Visiativ en Dassault Systèmes sponsoren ook dit jaar de wedstrijd, die tot doel heeft industriële carrières te promoten. Elk jaar brengt het de beste tekenaars op SOLIDWORKS samen :rocket:

Tijdens de Golden Tech-competitie zijn er 2 wedstrijden voor u beschikbaar:

• De individuele ontwerpwedstrijd van 2 uur
  • De makerswedstrijd in teams, gedurende de hele wedstrijd, d.w.z. 3 dagen om je creatie te ontwerpen en te maken

Deze wedstrijd vindt plaats van 25 tot en met 28 maart 2024 in Parijs tijdens het Global Industrie event
De thema's van de wedstrijden zullen draaien om sport :person_fencing:

En in de ontwerpwedstrijd beslis jij wat je gaat doen!
We organiseren een ontwerpchallenge om te bepalen aan welk object de deelnemers moeten werken: een sporthelm

Vanaf vandaag tot 15 december kun je de helm ontwerpen van een van de onderstaande sporten:

• Ijshockey
  • Honkbal (vooral voor slagman en catcher)
  • Alpineskiën
  • Snowboarden
  • Skateboard
  • Longboard
  • Rol
  • Autoracen (bijv. NASCAR, Formule 1)
  • Rodelen (bijv. bobsleeën, rodelen, skeleton)
  • Bergbeklimmen / Klimmen (vooral buiten)
  • Speleologie, sport of speleologie
  • Paardrijden
  • Polo
  • Hockey (voor de keeper)
  • Waterpolo (helm met gehoorbescherming)
  • Kanoën, vooral wildwaterkanoën
  • Roeiwedstrijd (in sommige gevallen voor de stuurman)
  • Parachutespringen en basejumpen
  • Paraglider

:no_entry: **Let op: Elke deelnemer zal zijn keuze moeten aankondigen op dit forumgesprek zodat er geen headset 2 keer gemaakt wordt** :no_entry:
Ook kunt u geen sport selecteren die niet in de bovenstaande lijst wordt genoemd.
Laat ons in de reacties weten welke sport je hebt gekozen!

Door deze uitdaging is het een kwestie van het reproduceren en niet opnieuw uitvinden van de helm. De 3 helmen die de kenmerken van het object het beste respecteren, zullen de wedstrijd winnen :star_struck:

De 3 winnaars winnen elk een sportpakket met daarin:

• een sporttas
  • een dop
  • een waterfles

Als ze dat willen, worden de winnaars uitgenodigd om deel te nemen aan de Golden Tech-ontwerperswedstrijd: hun reis- en hotelkosten worden vergoed

Nadat u uw sport hebt geselecteerd en de headset op SOLIDWORKS of CATIA hebt ontworpen, kunt u deze hier indienen: Golden Tech 2024 Special Challenge - myCAD by visiativ

Veel succes aan iedereen!!
Coralie :slight_smile:

5 likes

Dat is het! Ik heb er lang op gewacht!!

4 likes

Hallo
Het is met plezier dat ik deelneem, en ik kies voor de sport "Paragliding".
Veel succes aan iedereen!

2 likes

Kom op, ik ga voor hockey

2 likes

Ik doe met plezier mee en ik kies voor de skateboardhelm.
Veel succes aan de ontwerpers!

3 likes

Ik ga bergbeklimmen en klimmen.
Leuke dag.

3 likes

Geweldig, je hebt de juiste keuzes gemaakt! Veel succes aan iedereen :muscle: :muscle:

2 likes

Hallo

Ik kies voor autosport

Fijne dag!

3 likes

Hallo @Coralie

Als ik de speciale vermelding goed begrijp, kunnen er maar een twintigtal deelnemers aan deze challenge zijn?

3 likes

Hallo @Coralie ,

Heb je het recht om een 3D-model van een mannequin te gebruiken om de helm te maken?

Dit zou ons in staat stellen om de afmetingen en verhoudingen van de helm te hebben.

Bedankt.

2 likes

Hallo @Sylk ,

Ja, elke deelnemer mag maar één helm meenemen, dus inderdaad maximaal 20 deelnemers!

Hallo Maxence,

Absoluut, je kunt een dummy gebruiken om de afmetingen van je helm te maken!
Fijne dag :slight_smile:

2 likes

Nu we het winterseizoen en het skiseizoen naderen, stel ik daarom de helm voor van:

• Alpineskiën
2 likes

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik kom in de verleiding om deel te nemen.
Ik neem de LONGBOARD-helm!
@Coralie oralie, zijn er dingen die je moet weten of doorgeven om deel te nemen?

2 likes

Hallo @nlebatteux,
Welkom op het forum :slight_smile:
Niets te ingewikkeld, u hoeft alleen maar uw headset op SW of CATIA te ontwerpen en uw ontwerp hier in te dienen: Golden Tech 2024 Special Challenge - myCAD by visiativ

1 like

Hallo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een uitdaging heb aangegaan,
Ik ga voor de * Speleologie of speleologie sporten *!

1 like

7 jaar is iets meer dan een korte tijd :scream_cat: , waarschijnlijk een van de grootste comebacks!

Nou hallo en terug naar jou @Azrod :grinning:

2 likes

Hallo @Azrod
Blij met uw terugkeer naar de C'est genoteerd forum :slight_smile: voor uw sport, veel succes!
Coralie

Hoi allemaal

De eerste sporthelm is online gezet: het is de hockeyhelm van @DoubleL :clap: Gefeliciteerd! Hockeyhelm voor het veld - myCAD by visiativ

De hockeysport is dus gevalideerd :white_check_mark:
Ik kan niet wachten om de volgende te zien!

Veel succes allemaal, Coralie

4 likes

… Hoed! (of beter gezegd: een koptelefoon!)
Weer een prachtige prestatie van Monsieur @DoubleL .

3 likes