Zoals velen al hebben gezegd, is het vrij eenvoudig om met DraftSight aan de slag te gaan en ik merk dat ik steeds beter word. Maar er zijn vaak nog vragen die ik niet weet op te lossen met tutorials en schriftelijke hulp. Zoals wat.
Ik heb een titelblok ingesteld dat ik heb ingesteld in mijn standaard presentatiebladen.
In deze cartouche had ik graag enkele automatische velden willen introduceren;
De datum van creatie, ik heb geen toegang tot de verschillende ingevulde formaten, automatisch, het programma geeft me een lange versie met naam in het Engels en de tijd.
Ik heb een "bestandsnaam" veld geplaatst, maar het is geschreven met een grijze achtergrond op de achterkant, waardoor het vrij moeilijk te lezen is in een klein formaat en minder aangenaam voor het oog.
Bedankt voor de twee video's die me de functie "definieer de attributen van een blok" hebben ontdekt. Ik zal nog steeds de eerste bekijken (de tweede is echt lang), maar niets over de kleur van de achtergrond van een notitie, wanneer je een veld introduceert.
Er staat niets naast (links) waarmee u de achtergrondkleur kunt configureren.
Nog bizarder is dat in een notitie die tekst en velden bevat, de tekst op een witte achtergrond staat en de inhoud van de velden (die ook automatische teksten zijn) op een lichtgrijze achtergrond.
Ik heb een klein bestand geplaatst om preciezer te zijn.
Voor de aanmaakdatum zijn alle formaten verboden, behalve één
Om de vraag te beantwoorden waar kunnen we de lijst met opdrachten vinden, is het min of meer eenvoudig:
"Help" van Drafsight, in de index of zoekopdracht type "Bestel Referenties". De lijstversie verschijnt in alfabetische volgorde.
Waarschuwing: Om deze opdrachten te gebruiken, moet u ze in hoofdletters zonder accenten typen. (Hoofdlettergebruik is niet verplicht, het vermijdt het mechanisch leggen van accenten).
Ter informatie, sommige commando's zijn een beetje verkeerd vertaald, soms moet je het een beetje proberen.
In de lijst staan niet alle variabelen, gebruik in dit geval een oud Autocad LT-doc. Merk ook op (er zijn dingen om op te merken) dat sommige variabelen niet actief zijn in de gratis versie, d.w.z. ze lijken te werken, maar nee. In de betaalde versie werken sommige niet.
Anders is er in een draftsight-directory een correspondentietabel (Autocad -> Drafsight-vertaling) die commando's groepeert, maar je moet autocad goed kennen om je weg te vinden.