Complexe afschuining

Hallo

Ik ben nieuw op het forum, dus ik zal me kort voorstellen .

Ik ben industrieel monteur en gebruik Solidworks al vele jaren, voornamelijk voor machineontwerp .

Het probleem is dat het stuk dat ik vandaag wil maken buiten mijn comfortzone ligt omdat het voor mij een ongebruikelijke vorm is.

Ik voeg de foto toe van wat ik wil bereiken en waar ik ben in het ontwerp.

Mijn probleem is om het soort afschuining te maken dat je ziet op het soort "tentakels" en voor het zwaard.

En dan struikel ik, hoeveel ik ook speel met de afschuiningswaarden en de hoeken, ik kan het niet, kun je me helpen?

Vriendelijke groeten

thumbnail_sans_titre_126.jpg

waar ik ben in het modellenwerk

broche.png

Uiteindelijk hoef je maar 2 tentakels te maken

aangezien de 4 grote identiek zijn

Ik raad je aan om elke tentakel via een scan 1 van elk te maken

Dan kun je symmetrisch horizontaal en verticaal 

Dat is alles

@+

2 likes

Bedankt

Hoe je te werk zou gaan om de schetsen voor de scan te tekenen, wetende dat het onderdeel uitpuilt (zie bijlage.

Goedenacht.

broche2.png

Verschillende walkthroughs

Creëer een oppervlak op het koepelvormige deel

een andere rond de omtrek van deze broche die de tentakels omvat en deze oppervlakken naait

Een topplane maken

Maak op dit offsetvlak de schets via een spline

naar de as van deze tentakels

en projecteerde deze curve op het oppervlak

Na het maken van plannen aan elk uiteinde 

Op deze plannen een driehoek 

en maak de veegbeweging

Dat is alles

@+

1 like

Ik denk dat je, om gemakkelijk een resultaat te bereiken, niet moet proberen een half stuk te maken en een symmetrie te maken.

Ik heb inderdaad de indruk dat als we de drie tentakels aan de linkerkant nemen, geen van de drie dezelfde grootte of strikt dezelfde vorm heeft.

Als je eenmaal je helft van het stuk hebt gemaakt, wordt de andere helft gewoon gedaan met symmetrie met de functie van dezelfde naam.