Złożona faza

Witam

Jestem nowy na forum, więc pokrótce się przedstawię .

Jestem mechanikiem przemysłowym i od wielu lat używam Solidworks , głównie do projektowania maszyn.

Problem polega na tym, że dzieło, które chcę dziś wykonać, jest poza moją strefą komfortu, ponieważ jest to dla mnie nietypowa  forma.

Załączam zdjęcie tego, co chcę osiągnąć i gdzie jestem w projekcie.

Mój problem polega na tym, aby zrobić rodzaj fazowania, które widzisz na rodzaju "macek" i na mieczu.

A potem się potykam, bez względu na to, jak bardzo bawię się wartościami fazowania i kątami, nie mogę tego zrobić, czy mógłbyś mi pomóc?

Pozdrowienia

thumbnail_sans_titre_126.jpg

gdzie jestem w modelingu

broche.png

W końcu masz tylko 2 macki do zrobienia

ponieważ 4 duże są identyczne

Radzę zrobić każdą mackę za pomocą skanu 1 każdej z nich

następnie symetrycznie poziomo i pionowo 

Otóż to

@+

2 polubienia

Dziękuję

W jaki sposób należy postępować w celu narysowania szkiców do skanowania, wiedząc, że część jest wybrzuszona (patrz załącznik.

Dobranoc.

broche2.png

Kilka przewodników

Tworzenie powierzchni na wypukłym elemencie

drugi na obwodzie tej broszki obejmujący macki i zszyj te powierzchnie 

Tworzenie płaszczyzny górnej

Na tej płaszczyźnie odsunięcia utwórz szkic za pomocą splajnu

do osi tych macek

i rzutował tę krzywą na powierzchnię

Po utworzeniu planów na każdym końcu 

Na tych planach trójkąt 

i utwórz zwinięcie

Otóż to

@+

1 polubienie

Myślę, że aby łatwo osiągnąć wynik, nie należy próbować zrobić połowy kawałka i zrobić symetrii.

Rzeczywiście, mam wrażenie, że jeśli weźmiemy pod uwagę trzy macki po lewej, żadna z nich nie ma tego samego rozmiaru ani ściśle tego samego kształtu.

Gdy już zrobisz swoją połowę kawałka, druga połowa zostanie po prostu wykonana z symetrią z funkcją o tej samej nazwie.