Hallo
Hoe maak je in solidworks eenvoudig een gedeeltelijke afschuining op een rand door de gereedschapsradii aan de uiteinden te definiëren?
Hallo
Hoe maak je in solidworks eenvoudig een gedeeltelijke afschuining op een rand door de gereedschapsradii aan de uiteinden te definiëren?
Hallo
Ik ken Solidworks niet omdat ik met Inventor werk.
Maar ik moet vaak gedeeltelijke afschuiningen maken op stukken hout.
Om dit te doen, maak ik een bouwplan dat door de afgeschuinde rand gaat, vervolgens teken ik op dit plan een pad en aan het begin van dit pad teken ik een element dat moet worden geëxtrudeerd en dat dit pad zal volgen.
Ik maak houten palen met afgeschuinde afschuiningen.
Ik hoop dat ik je heb geholpen.
Vriendelijke groeten
Hallo
Het is mogelijk om het onderdeel te splitsen, af te schuinen en vervolgens opnieuw te combineren. Het is waar dat dit niet gemakkelijk is, maar het is praktisch voor sommige gevallen (zie de png bijgevoegd).
Fijne dag
Ik heb het geprobeerd met een scheidslijn, het werkt niet...
Dus de oplossing van Matthieu, het is vrij snel, dus dat is :).
U tekent uw rechte streepschets op een offset-as
en verwijdering van materiaal rechts van uw afschuiningen waarop u een hoek van 45° aangeeft
@+ ;)
Het beste is om het geveegde materiaal te verwijderen.
Ja, ook een verhoging van geveegde materie
Maar in dit geval bij elke afschuining een functie van de hoogte van het geveegde materiaal
In mijn optie kun je x-afschuining aan dezelfde kant eenvoudig en snel maken
@+
Nog eenvoudiger is het om materiaal te verwijderen met een slanke functie en een diepgang van 45°. Met een lijntje en vertrekken heb je het gewenste resultaat.
Ik hou van de methode van Matthew, maar de afgeronde uiteinden moeten nog gedaan worden.
Wat betreft de geveegde verwijdering fct, ik zie niet echt hoe de schetsen eruit zouden kunnen zien.
De optie voor de geleidingscurve is denk ik + zwaarder dan
De mogelijkheid om materiaal af te nemen via de recht gestreepte schets met 45° diepgang
Het enige wat je hoeft te doen is de as van deze schets van (of deze) strepen te verschuiven en deze (of deze) lengtes te dimensioneren
Maar dat is slechts mijn mening
Het verlof kan naar wens worden aangepast
Mogelijkheid om alle filets van één kant op één vlak te leggen
voorbeeld:
http://imageshack.com/scaled/medium/197/ppty.png
@+ ;)
Hallo
Het is inderdaad noodzakelijk om een veegfunctie te gebruiken door materiaal te verwijderen. Het voordeel is dat de vorm van de sectie recht, koepelvormig of willekeurig kan zijn. Bovendien kan het een bibliotheekfunctie zijn... Nou ja, alleen maar voordelen!
Vriendelijke groeten
Ik hou van het idee van GT22,
een groefschets en extrusie met een diepgang van 45°.
Hallo
Het probleem is dat je afschuiningen krijgt met 90° inlaten en uitlaten.
Terwijl pbois een inlaat en uitlaat van zijn afschuiningen wil met een straal (overeenkomend met een gereedschapsradius).
En na het vegen van de eerste afschuining, maak je een cirkelvormig netwerk (van 4 tot 360° om 4 randen af te schuinen).
Vriendelijke groeten