Afschuining op gelaste constructiedelen

Hallo
Ik maak een reling in gelaste constructie en ik heb staanders die tot aan de bovenbuis gaan
Ik moet een afschuining plaatsen en het werkt. Maar ik heb meerdere keren hetzelfde onderdeel (een flat) en SW vertelt me dat ik voor elk onderdeel een afschuiningsfunctie moet maken (een verhaal van meerdere lichamen)

Heeft u een oplossing om de afschuining in één keer op alle onderdelen aan te kunnen brengen

Bedankt
Cédric

Hallo
In plaats van een afschuining (afschuiningsfunctie) te maken, waarom plaatst u deze niet op de voorkant van het eerste onderdeel en tekent u de materiaalverwijdering (schets + materiaalverwijdering door alles wat op de betreffende onderdelen is toegepast).

2 likes

Hallo

zoals te zien is op de zeefdruk; Uw bedragen zijn niet hetzelfde. Als ze hetzelfde zijn, zou je een lichaamsaanvulling kunnen doen.

2 likes

Hallo @ac_cobra_427 ,
Ik denk dat de afschuining op het eerste stuk is gedaan en niet op de andere.
Inderdaad, het eerste stuk in zijn geheel doen (met afschuining en ...) en dan zal een lichaamsherhaling heel snel gaan.

2 likes

Bedankt voor je antwoorden, maar: ik gebruik gelaste constructies, elke staander is een profiel
Ik kan geen herhaling doen omdat ik rondga en er is geen herhaling die dit mogelijk maakt door de elementen correct te oriënteren

De staander is geen onderdeel van een assemblage, het is een gelaste constructiecarrosserie, dus ik kan hem niet als zodanig bewerken om er materiaal uit te verwijderen. Het zou werken in het geval van een assemblage/onderdelen

1 like

Persoonlijk doorloop ik systematisch een enkel onderdeel en een assemblage, waardoor ik dit probleem kan vermijden en de hoeveelheid van de GC in een andere assemblage kan hergebruiken. Zo bespaar ik tijd.

1 like

Hallo

Zelfs in gelaste constructie en dus in multibodies kun je schetsen maken op de vlakken van de elementen en materiaal verwijderen.
Het werkt goed, ik doe het heel vaak.

Oké, maar elke staander is een lichaam, oké?
Ik haal materiaal van de eerste staander, dat doet hij niet op alle staanders
Ik kan de verwijdering niet gemakkelijk herhalen omdat ik geen herhaalfunctie heb waarmee ik de GC kan omzeilen

nou, ik eindigde met het verwijderen van materiaal door te vegen, door rond mijn reling te gaan

een eerste volle voet en dan jongleer je in lineaire en cirkelvormige herhaling voor de hoeken en heroriënteer je je profiel en heb je allemaal dezelfde profielen

Als ik meerdere herhalingen moet maken, ben ik niet geïnteresseerd
Ik creëer een geoptimaliseerd model dat als basis zal dienen voor toekomstige projecten, het idee is om het ontwerp zoveel mogelijk te optimaliseren

Als het voor een enkel project was geweest, zou ik al lang klaar zijn :slight_smile:
maar ik heb mijn oplossing gevonden (zie bericht hierboven)